شناسهٔ خبر: 55091474 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو

فایضی: نخست وزیر اسرائیل از سفر بایدن به فلسطین دنبال دستاورد انتخاباتی است / تشکیل ناتوی عربی دور از واقعیت است + فیلم

کارشناس مسائل اسرائیل گفت: اولین برگ برنده در بین مقامات اسرائیلی، سیاست خارجی است. لاپید از سفر بایدن به فلسطین اشغالی دنبال دستاورد انتخاباتی است.

صاحب‌خبر -

 محسن فایضی کارشناس مسائل اسرائیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفت: اولین برگ برنده در بین مقامات اسرائیلی، سیاست خارجی است. لاپید از سفر بایدن به فلسطین اشغالی دنبال دستاورد انتخاباتی است.

وی افزود: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌خواهد در مقابله با نتانیاهو، عادی‌سازی روابط با اعراب را به اسم خود تمام کند.

این کارشناس مسائل اسرائیل گفت: طبق گفته رسانه‌ها جو بایدن یک قراردادی را در ریاض رونمایی خواهد کرد که حداقل آن ائتلاف پدافندی بین اسرائیل و کشور‌های عربی خواهد بود. تشکیل ناتوی عربی یک مقدار دور از واقعیت است. اردن، مصر، کویت و عراق کمتر همراه هستند که ناتو شکل بگیرد. عادی سازی روابط برای لاپید خیلی مهم است، چون در فضای انتخاباتی قرار دارد.

<div id="video-display-embed-code_1735537" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/1021341/1735537?width=400&height=300"></script></div>

فایضی ادامه داد: سفر جو بایدن برای این مهم است، چون در یک فضای ضدایرانی، اسرائیلی‌ها دنبال دستاورد‌های نظامی هستند. در فضای فرودگاه بن گوریون چند سامانه پدافند هوایی مستقر کرده بودند نه برای دفع حملات بلکه برای تزئینات و نمایش. قرار است قرارداد‌های سنگین نظامی بین ارتش آمریکا و ارتش اسرائیل بسته شود.

وی افزود: اسرائیل به طور جدی به دنبال تقویت پدافند خود است که این بدون همراهی آمریکا و بالاخص کمک مالی امکان پذیر نیست. این دومین دستاورد سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی است.

<div id="video-display-embed-code_1735543" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/1021341/1735543?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما