شناسهٔ خبر: 55091049 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایجاد اشتغال برای دانش آموزان در مدارس کرمان

رئیس آموزش وپرورش ناحیه یک کرمان از بکارگیری دانش آموزان هنرستان‌ها در مدارس وکانون ها خبرداد.

صاحب‌خبر -

عبدالرضا ترابی زرندی رییس آموزش وپرورش ناحیه یک کرمان گفت: برای تسهیل مسیر تحقق شعار «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» با ارتقای مهارت آموزی، خلاقیت و کارآفرینی، دانش آموزان در مدارس ناحیه یک کرمان انجام فعالیت می‌کنند.

به گفته او، امروزه تنها پوشش تحصیلی دانش آموزان، ما را به هدف مطلوب تعلیم و تربیت نمی‌رساند بلکه «پوشش تحصیلی با کیفیت» مطرح است و یکی از راه‌های رسیدن مطلوب به این هدف، انجام فعالیت‌های دستگاه تعلیم و تربیت بر پایه دانش است.

ترابی گفت: باید با روش‌های نوین و مهارت آموزی، خلاقیت و کارآفرینی را در دانش آموزان افزایش دهیم تا موفق به ارتقای ساحت تربیت اقتصادی و حرفه‌ای نسل‌های آینده کشور و هموارسازی مسیر «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» شویم.

او می‌گوید: رهبر معظم انقلاب فرمودند «آموزش و پرورش می‌تواند اشتغال آفرینی‌های زیادی ایجاد کند»؛ این سخن رهبری تنها به استخدام نیرو در دستگاه تعلیم و تربیت و حوزه‌های ذی ربط اشاره نمی‌کند بلکه منظور ایشان از این فرمایش این است که آموزش و پرورش می‌تواند با پرورش درست دانش‌آموزان، باعث تربیت نسلی خلاق، ایده پرداز و کارآفرین شود و از این طریق در جامعه اشتغال آفرینی را افزایش دهد. بدون تردید، تولید دانش بنیان می‌تواند منجر به اشتغال آفرینی حداکثری شود.

او گفت: در ناحیه یک کرمان ۳۷۴ مدرسه دولتی وغیر دولتی فعال و ۲۸ هنرستان فنی وحرفه‌ای و کاردانش داریم.

به گفته ترابی، از اول تیرماه طرحی با عنوان پنجه‌های کارآمدو کارآفرین با هدف اشتغال وبکار گیری دانش آموزان فنی در کانون ها، آموزش وپرورش و مدارس کرمان، بصورت حق الزحمه‌ای انجام می‌شود.

او می‌گوید: در راستای طرح مذکور، هنرستان گیو کرمان یکی از مدارس و هنرستان‌های قدیمی و با سابقه شهر و استان کرمان در ۵ رشته گرافیک، طراحی دوخت، تربیت کودک، حسابداری وشبکه نرم افزاری مشغول به فعالیت هستند.

رئیس آموزش وپرورش ناحیه یک کرمان گفت: دانش آموزان فعال در این هنرستان طی این طرح در کار‌های مدرسه همکاری داشته و قرار است که یکشنبه ویا سه شنبه هفته آینده به مناسبت فرارسیدن عید فرخنده غدیر در محوطه آموزش وپرورش ناحیه یک، غرفه‌ای برای فروش فعالیت‌های دستی این دانش آموزان راه اندازی شود.

به گفته ترابی، از دانش آموزان فنی خواسته شده که پس از تکمیل مهارت آموزی برای انجام کار وارد بازار آزاد نشوند و در سطح مدارس و کانون‌ها مشغول به کار شوند.

رئیس آموزش وپرورش ناحیه یک کرمان گفت: درصدد آماده سازی مکان مناسب برای ایجاد بازارچه دائمی برای فروش تولیدات دانش آموزان هستیم.

نظر شما