شناسهٔ خبر: 55089518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر جهاد کشاورزی خبرداد:

اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه صنایع تبدیلی استان کرمانشاه

ساداتی نژاد گفت: با توجه به اینکه استان کرمانشاه در حوزه صنایع تبدیلی، گلخانه و ‌مجتمع های دامپروری ضعیف است، ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه صنایع تبدیلی استان در نظر گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، سید جواد ساداتی نژاد در حاشیه بازدید از گاوداری۱۰۰۰ راسی روستای تپه کوییک روانسر  روانسر،گفت: کرمانشاه به عنوان یکی از قطب های کشاورزی در کشور است و حدود سه هزار میلیارد تومان برای حوزه کشاورزی و دامپروری استان در سفر ریاست جمهوری به استان در نظر گرفته شده است و امیدواریم با اختصاصی این تسهیلات شاهد توسعه این بخش ها در استان باشیم.

 

وزیر جهاد کشاورزی افزود: هم اکنون خرید تضمینی گندم در کشور از مرز پنج میلیون تن عبور کرده است و در پایان فصل برداشت محصول به مرز شش میلیون تن می رسد.

 

وی خاطر نشان کرد: تاکنون  دولت یازده هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان گندمکار کشور پرداخت کرده و تلاش می کنیم بقیه مطالبات گندمکاران را هم در اسرع وقت پرداخت کنیم تا مشکل پیش نیاید.

 

ساداتی نژاد همچنین از واحد دانش بنیان مجتمع شیمیایی بیستون که یکی از محدود تولید کنندگان «تکنیکال» سموم کشاورزی در خاورمیانه است بازدید کرد، این مجتمع تنها تولید کننده تکنیکال سموم کشاورزی در خصوص ۲ آفت کش کشاورزی (علف کش تخصصی مزارع چغندر قند «کلریدازون» و دیگری حشره کش «پیریپروکسی فن» حشره کش سبز) است.

 

گفتنی است، گاوداری ۱۰۰۰ راسی در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار اجرا و سال ۹۲ عملیات اجرایی آن آغاز شده ، که فاز اول آن با ظرفیت ۵۰۰ راس در سال ۱۳۹۴ و فاز دوم آن در سال ۹۷ به بهره برداری رسید و زمینه اشتغال ۱۰۵ نفر را به طور مستقیم فراهم کرده و روزانه ۳۵ تن شیر تولید می کند.

 

در ادامه سفر وزیر جهاد کشاورزی و نماینده ویژه رییس جمهور به شهرستان روانسر حضور در آیین گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده شهید جاویدالاثر علی اشرف احمدی در شهر روانسر ، دیدار چهره به چهره با جمعی از مردم و شرکت در نشست شورای اداری شهرستان روانسر از دیگر برنامه های وزیر جهاد کشاورزی در این شهرستان است.

 

پایان پیام/712

نظر شما