شناسهٔ خبر: 55088724 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

در رسانه | افتتاح ۳۳ واحد مسکن مددجویان بهزیستی در اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از افتتاح ۳۳ واحد مسکن مددجویان بهزیستی به مناسبت هفته بهزیستی در استان اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

حامد رضایی گفت: به مناسبت هفته بهزیستی ۳۳ واحد مسکن مددجویان بهزیستی در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد و تحویل مددجویان داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل می گوید: همزمان با هفته بهزیستی سرای سالمندان در یکی از شهرستان‌های استان افتتاح می‌شود که این امر در راستای خدمات‌دهی مناسب به سالمندان و حمایت از این قشر راه‌اندازی شده است.

به گفته او، تعدای کمپ‌های اعتیاد نیز در استان به بهره‌برداری می‌رسد که با هدف پیشگیری و درمان اعتیاد این کمپ‌ها ایجاد شده است.

رضایی از آغاز طرح برنامه مشارکتی نوجوانان و زنان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین زنان و نوجوانان خبر داد و گفت: این طرح به صورت هدفمند و نتیجه بخش مبنای کار قرار گرفته است.

او می گوید: نشست با نمایندگان انجمن‌ها هم در اردبیل برگزار می‌شود و مشکلات و مطالبات این انجمن‌ها بررسی و راهکارهای لازم در این زمینه اتخاذ می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان از نظارت بر کمپ‌های ترک اعتیاد در استان خبر داد و گفت: تجهیزات این مراکز و خدمات‌دهی مناسب در این مراکز باید مبنای کار قرار گیرد.

رضایی می گوید: میز خدمت در شهرها و روستاها همه به مناسبت هفته بهزیستی ایجاد می‌شود و مطالبات خانواده‌های تحت پوشش مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

به گفته او، پارسال ۹ هزار ۳۸۰ مورد تماس با خط ۱۲۳ گرفته شده است که بیش از هزار و ۶۰۰ مورد به ماموریت شده و بیشترین تماس  مربوط به اختلاف خانوادگی بوده است و همسرآزاری و کودک آزاری در رتبه‌های بعدی هستند و در سه ماهه امسال هم ۳ هزار و ۶۸۱ مورد با خط ۱۲۳ تماس گرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از ارائه تسهیلات ویژه برای احداث مسکن معلولان خبرداد گفت :سقف این تسهیلات ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون بلاعوض است.

رضایی می گوید: ۳۳۷ کودک کار و خیابانی در استان شناسایی شده است و تمهیدات لازم برای جمع‌آوری و ساماندهی و خدمات‌دهی برای این کودکان  انجام شده است.

نظر شما