شناسهٔ خبر: 55078200 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: کالا خبر | لینک خبر

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

عرضه خودرو در بورس کالا به نفع تولیدکننده و مصرف کننده است

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید، عرضه خودرو در بورس کالا هم به نفع تولیدکننده و هم به نفع مصرف کننده است. به گفته مصطفی طاهری در شرایط فعلی، فروش خودرو بهتر است از طریق بورس کالا به عنوان یک راهکار انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش کالاخبر به نقل از تسنیم، شورای عالی بورس در جلسه عصر روز سه شنبه با از سرگیری عرضه خودرو در بورس کالا موافقت کرد. 

مصطفی طاهری، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره اینکه با عرضه خودرو در بورس کالا به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده است، گفت: موضوع عرضه خودرو در بورس کالا از مدت‌ها پیش در کمیسیون صنایع و معادن مطرح شده و بررسی‌های دقیقی درباره این موضوع توسط کارشناسان و اعضای کمیسیون صنایع صورت گرفت و به نظر می‌رسد بهترین راهکار کوتاه مدت در شرایط فعلی برای رفع مشکلات در بازار خودرو است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در شرایطی که اختلاف قیمت به حد مشخصی رسید و نیاز بازار افزایش یافت، فروش کالا بهتر است از طریق بورس کالا انجام شود.

وی درباره ساماندهی مشکلات موجود در بازار خودرو، گفت: عرضه خودرو در بورس کالا یکی از راهکارها برای رفع این مشکلات است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در ادامه اظهار کرد: این سازوکار موجب شفافیت و پیش‌بینی می‌شود دونرخی بودن خودرو از بین رفته، تقاضاهای کاذب بازار حذف و تنها مصرف‌کننده واقعی درصدد خرید خودرو باشد.

وی اضافه کرد: ظرفیت عرضه پُرحجم خودرو براساس اعلام آمادگی بورس کالا وجود دارد و شورای رقابت در اجرای این طرح حضور دارد. کف عرضه در نظر گرفته می‌شود و جای هیچ کوتاهی و ورود واسطه به بازار وجود ندارد.

نظر شما