شناسهٔ خبر: 55069256 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیش‌بینی برداشت ۱۸۷ هزار تُن گندم از مزارع خراسان‌شمالی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: طی نیمه نخست امسال، پیش بینی برداشت و تولید محصول گندم در استان ۱۸۷ هزار تُن است که در نیمه نخست امسال ۱۰۲ هزار تُن از این میزان محصول توسط مراکز جمع آوری گندم خریداری می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز وحید صباغ، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: طی نیمه نخست امسال، پیش بینی برداشت و تولید محصول گندم در استان ۱۸۷ هزار تُن است که پیش بینی می شود در نیمه نخست امسال ۱۰۲ هزار تن از این میزان محصول به صورت تضمینی توسط مراکز جمع آوری گندم استان خریداری شوند.

وی گفت: تا پایان هفته گذشته ۵۵ هزار تن از گندم برداشت شده استان توسط مراکز جمع آوری گندم به صورت تضمینی خریداری شد که هنوز خرید این گندم ادامه دار است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: در نیمه نخست سال گذشته در استان فقط ۱۹ هزار تن گندم تولید شده به مراکز جمع آوری گندم در قالب خرید تضمینی تحویل داده شد و در صورتی که در نیمه نخست امسال، بهای خرید تضمینی گندم به گندمکاران به موقع پرداخت شود.

صباغ ادامه داد: همچنین قیمت نهاده‌های کشت گندم نیز با ثبات باقی بماند، پیش بینی می شود که خرید ۱۰۲ هزار تن گندم تولیدی استان در قالب خرید تضمینی توسط مراکز جمع آوری گندم محقق شود.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود که در نیمه نخست امسال ۹۲ هزار و ۷۰۰ تن محصول جو از سطح مزارع استان برداشت شود.

صباغ افزود: هم اکنون خرید توافقی این محصول در حال اجراست که البته پیش بینی می شود بخشی از این محصول توسط کشاورزان که دامدار نیز هستند برای تامین خوراک دام هایشان ذخیره سازی شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی تولید محصول کلزا در استان در نیمه نخست امسال هزار و ۵۰۰ تن بوده است که تا پایان هفته گذشته ۷۵۰ تن از کلزای برداشت شده در قالب خرید تضمینی به کارخانجات روغن کشی و تعاون روستایی استان تحویل داده شدند.

وی عنوان کرد: در پاییز سال ۱۴۰۰ برای سومین دوره، محصول روغنی کاملینا در سطح ۳۵۰ هکتار از مزارع آبی و دیم استان کاشته شد.

صباغ گفت: پیش بینی می شود که در نیمه نخست امسال از این سطح زیرکشت ۴۵۰ تن دانه روغنی کاملینا برداشت شود و خرید این محصول توسط یک شرکت بخش خصوصی واقع در شهرک صنعتی بیدک شهرستان بجنورد در حال انجام است.

انتهای‌پیام/ز

نظر شما