شناسهٔ خبر: 55068250 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مرودشت بزرگترین صادرکننده محصولات صنایع تبدیلی تکمیلی

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از صادرت ۸۱ هزار و ۱۴۸ تن محصول رب گوجه فرنگی و انواع شوریجات و ترشیجات به کشور‌های مختلف آسیایی و اروپایی در سال گذشته از این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

منصور امیریان گفت: صادرات گسترده این محصول در مرودشت دلیل بر کیفیت بالای آن است که این شهرستان ۷۹ درصد سهم صادرات صنایع تبدیلی تکمیلی در استان را برعهده دارد.

او گفت: محصول تولیدی به کشورهای، استرالیا، آلمان، ایتالیا، رومانی، اذربایجان، امارات، عراق، افغانستان، پاکستان، عمان، قطر و ... به صورت مستقیم و یا با واسطه صادر می‌شود.

او به وجود سردخانه بالای صفر در این شهرستان اشاره و گفت: محصولات جالیزی از جمله هندوانه، سیب قرمز، گوجه فرنگی و سبزیجات نیز در زمره محصولات صادراتی هستند.

این مقام مسئول گفت: رب گوجه فرنگی تولیدی در این شهرستان با دستگاه‌های مدرن تهیه می‌شود و در سایز‌های مختلف قوطی، حلب، شیشه و یا به صورت اسپتیک به بازار‌های خارجی عرضه می‌شود.

امیریان گفت: ۲۲ درصد کل تولید رب گوجه کشور متعلق به واحد‌های شهرستان مرودشت است و این شهرستان دارای مقام اول تولید و صادرات رب گوجه فرنگی درفارس و مقام دوم تولید رب گوجه فرنگی در کشور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: در شهرستان مرودشت ۱۳۳ واحد صنایع تبدیلی تکمیلی با مجوز جهاد کشاورزی وجود دارد که این واحد‌های تولیدی زمینه اشتغال بیش از دو هزار نفر را فراهم کرده.

نظر شما