شناسهٔ خبر: 55063389 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

۱۱ موجود قدرتمند که ثور شکستشان داده است

قدرت‌هایی که جلوی خدای رعد زانو زدند / WhatCulture

صاحب‌خبر -

با محافظت از زمین برای دهه‌ها و ازگارد برای هزاره‌ها، خدای رعد تقریباً بیش از هر قهرمان دیگر مارول در نبردهای متعدد شرکت کرده است. ثور به تنهایی در برابر ارتش های دشمن قرار گرفته، با هیولاهایی از نُه قلمرو جنگیده و بیش از آن که بتواند به یاد بیاورد دارک الف (Dark Elve)، فایر ترول (Fire Troll) و سول‌ایتر (Soul-Eater) از بین برده است.

بسیاری از قهرمانان در برابر موجودات کهکشانی یا یک لشکر از سربازان دشمن کم می‌آورند ولی برای خدای ازگاردی رعد چنین چالش‌هایی بیش‌تر به چشم تفریح دیده می‌شود.

اما هر از چند گاهی، این خدای مو بلوند، در برابر رقبایی قرار می‌گیرد که با یک ضربه پتکش زمین‌گیر نمی‌شوند. او شاید خدای رعد و برخی اوقات نیز آل‌فادر (All-Father) ازگارد باشد اما این قهرمان نورس دشمن هایی را در برابر خود دیده که توانسته‌اند به خوبی مقابل ثور مقاومت کنند.

حتی با وجود دسترسی به سلاح‌های ازگاردی و همراه بودن با قهرمانانی از زمین و ازگارد اما ویلن‌هایی وجود دارند که ثورِ توانا نیز در مقابلشان به دردسر افتاده است. از سلاخ خدایان تا بلعنده سیاره‌ها، این شخصیت‌ها جزو قدرتمندترین دشمن های ثور به حساب می‌آیند.

۱۱. آپوکالیپس (Apocalypse) – شماره ۶ کمیک Uncanny Avengers (انتشار در ماه آوریل سال ۲۰۱۳)

کاور شماره ۶ کمیک Uncanny Avengers با حضور ثور و آپوکالیپس (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید) کاور شماره ۶ کمیک Uncanny Avengers با حضور ثور و آپوکالیپس (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید) کاور شماره ۶ کمیک Uncanny Avengers با حضور ثور و آپوکالیپس (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید)

ان صباح نور (En Sabuh Nur) جهش‌یافته‌ای است سه هزار سال قبل از میلاد مسیح در مصر باستان به دنیا آمد. بعد از به دست آوردن تکنولوژی سلستیال‌ها (Celestial)، او تبدیل به یکی از قدرتمندترین جهش‌یافته‌هایی شد که زمین به خود دیده است. از این پس ان صباح نور نام مستعار آپوکالیپس را به خود گرفت. از آن جایی که او برای هزاران سال قصد داشت دنیا را تحت کنترل خود درآورد، قابل حدس بود که روزی مسیرش با ثور تلاقی کند.

در سال ۱۰۱۳ بعد از میلاد مسیح، آپوکالیپس ms از این که متوجه می‌شود مردم اسکاندیناوی ممکن است برای نقشه‌هایش خطر ایجاد کنند به آن جا می‌رود. ثور نیز در آن اطراف حضور داشت و در حالی که سرخوش بود، او را با تصور این که صرفاً یک هیولای بی‌عقل است به چالش می‌کشد. به خاطر این که در جریان این نبرد ثور هنوز صاحب میولنیر نشده بود، آپوکالیپس توانست این خدای وایکینگی را شکست دهد. ثور متوجه می‌شود که تبرش، یارن‌بیورن (Jarnbjorn)، نمی‌تواند به زره سلستیالی دشمنش آسیب بزند. بنابراین خدای رعد به ازگارد فرار می‌کند.

بعد از مشورت کردن، ثور می‌فهمد که با استفاده از خون خود می‌تواند روی سلاحش طلسمی قرار دهد تا بتواند هر چیزی را بِبُرَد. پس از انجام این کار، او این جهش‌یافته را دوباره پیدا و تقاضای یک مبارزه دیگر را می‌کند این دفعه، تبر ثور به راحتی سینه حریفش را سوراخ می‌کند. این بار آپوکلایپس مستأصل است که فرار را بر قرار ترجیح می‌دهد.

۱۰. بور (Bor) – شماره ۶۰۰ کمیک Thor (انتشار در ماه فوریه سال ۲۰۰۹)

مرگ بور به دست ثور (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید) مرگ بور به دست ثور (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید) مرگ بور به دست ثور (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید)

قرن‌ها پیش، لوکی باعث شد تا پدر اودین و پدربزرگ ثور، یعنی بور، تبدیل به برف شود و ظاهراً او را می‌کشد. لوکی که در اصل یک فراست جاینت (Frost Giant) است، توانست این برف را دچار تغییراتی کند تا بور برای صدها سال زنده بماند؛ آن هم با هدف این که او را هر وقت نیاز داشت به شکل اصلی‌اش بازگرداند.

در دنیای مدرن، لوکی تصمیم می‌گیرد کاری کند تا ثور، پدربزرگ خودش را در برابر دیگر ازگاردی‌ها به قتل برساند و به این ترتیب اعتبار خدشه‌دار شود. خدای حیله و شیطنت با استفاده از جادوی سیاهش، بور را دوباره زنده و کاری می‌کند که او همه را به شکل یک تهدید ببیند. بور خشم خودش را روانه نیویورک می‌کند و ثور نیز بدون این که بداند دشمنی که در برابرش قرار گرفته هم‌خونِ اوست، به سراغش می‌رود.

از آن جایی که بور می‌توانست بدون دردسر میولنیر را کنترل و پرتاب کند، تبدیل به دشمن سرسختی برای ثور شد. در اواخر نبرد، ثور به قدری محکم به بور ضربه وارد کرد که بخشی از پتکش کنده شد. با وجود این که میولنیر قبلاً هم آسیب دیده و شکسته اما خدای رعد می‌گوید که این اولین باری بود که به خاطر ضربه به کسی چنین اتفاقی می‌افتد.

تازه بعد از این که مبارزه تمام می‌شود ثور به این پی می‌برد که دشمنش در واقع پدربزرگش بود. ضربه‌ای که ثور با میولنیر به او وارد کرد به قدری مهلک بود که باعث مرگ بور شد.

۹. هلا (Hela) – شماره ۳۶۱ کمیک Thor (انتشار در ماه نوامبر سال ۱۹۸۵)

شکست هلا به دست ثور (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید) شکست هلا به دست ثور (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید) شکست هلا به دست ثور (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید)

از آن جایی که قدرت هلا از دنیای مردگان می‌آید، او این آرزو را دارد که ازگاردی‌ها در یک نبرد کشته شوند تا او بتواند روح تمام آن‌ها را مال خودش کند. به خاطر توانایی ثور، هلا روح او را بیش از هر کس دیگری می‌خواهد.

ثور شاید قهرمان ازگارد باشد اما قدرت‌هایش در برابر هلا رنگ می‌بازند. نه تنها معمولاً الهه مرگِ ازگاردی این عضو اونجرزِ پتک به دست را با کم‌ترین تلاش شکست می‌دهد بلکه سابقه کشتن او را نیز در کارنامه دارد.

با این که ثور می‌داند هلا بسیار قدرتمند است اما هیچ وقت از مبارزه با او کنار نکشیده است. وقتی روح دوستان اودین‌سان در هل (Hel) گیر افتاده بودند، او بانوی تاریکی را به چالش می‌کشد. اگر خدای رعد برنده می‌شد، دوستانش به قلمرو زنده‌ها باز خواهند گشت و اگر الهه مرگ پیروز شود، ثور برای ابد به هلا خدمت خواهد کرد.

همان طور که انتظار می‌رفت، هلا در اکثر لحظات مبارزه، دست بالاتر را داشت و توانست صورت ثور را نیز زخم کند. در طول نبرد، خدای رعد متوجه می‌شود که شنل بلند هلا به عنوان مجرایی برای جادوهایش عمل می‌کنند و بدون آن، الهه مرگ قدرت کم‌تری خواهد داشت. با از دست دادن شنل جادویی‌اش، هلا شکست می‌خورد و دوستان ثور را آزاد می‌کند.

۸. میولنیر (Mjolnir) – شماره ۲۳ کمیک Thor (انتشار در ماه مارس سال ۲۰۲۲)

خرد شدن میولنیر سرکش به دست ثورِ مجهز به اودین‌فورس (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید) خرد شدن میولنیر سرکش به دست ثورِ مجهز به اودین‌فورس (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید) خرد شدن میولنیر سرکش به دست ثورِ مجهز به اودین‌فورس (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید)

ثور بسیاری از نبردها و چالش‌هایش را به لطف پتک معروفش، میولنیر، با موفقیت پشت سر گذاشته است. اما در مقطعی متوجه می‌شود که این سلاح قابل اعتمادش دیگر چدان مثل گذشته قابل اعتماد نیست. پس از گم شدن میولنیر، خدای رعد به همراه پدرش رد این سلاح جادویی و باستانی را می‌گیرند. اما به هر قلمروی که پا می‌گذارند، آثار نابودی را می‌بینند.

ترس تمام قلمروها را برداشته بود که چه کسی میولنیر را به دست گرفته و شروع به سلاخی کرده است تا این که مشخص می‌شود هیچ کسی مالکیت این پتک را به دست نیاورده، بلکه خود میولنیر آگاهی‌اش تجلی پیدا کرده و رو به نابودی آورده است! در طی ماجرای به بند کشیده شدن منگاگ در خورشید [مورد شماره ۲ رو مطالعه کنید]، ذات این موجود شرور و خشمگین با میولنیر ترکیب شده تا این سلاح تبدیل به یک موجود سرکش شود.

وقتی نابودی به اوجش رسیده بود و ثور حتی نمی‌توانست به کمک اهالی ازگارد و قهرمانان زمین جلوی سلاح سابق خود را بگیرد، اودین با فدا کردن خودش توانست اودین‌فورس (Odinforce) را به طور کامل به فرزندش منتقل کند تا جلوی این سلاح جادویی گرفته شود.

۷. سورتور (Surtur) – شماره ۲۱ کمیک The Mighty Thor (انتشار در ماه اکتبر سال ۲۰۱۲)

نابود شدن سورتور به کمک میولنیر و شمشیر توایلایت (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید) نابود شدن سورتور به کمک میولنیر و شمشیر توایلایت (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید) نابود شدن سورتور توسط میولنیر و شمشیر توایلایت (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید)

سورتور (Surtur) یک، غول آتشین محسوب می‌شود برای سال‌های بسیار طولانی به قلمرو آتشین موسپل‌هایم (Muspelheim) حکومت کرده است. او به عنوان بزرگ‌ترین دشمن ازگارد و یکی از دشمن های ثور شناخته می‌شود؛ چرا که این هیولایِ کوه‌پیکرِ آتشین، پدر خدای رعد، اودین را از بین برده است.

با وجود این که ثور به دنبال گرفتن انتقام پدرش بود ولی خودش می‌دانست که نمی‌تواند در برابر این موجود شیطانی بایستد. هر چند ازگاردی‌ها می‌توانند با کم‌ترین آسیب با آتش یا مواد مذاب برخورد داشته باشند اما شعله نامقدس سورتور می‌تواند تقریباً هر چیزی را بسوزاند. آتش او به قدری قدرتمند است که توانسته بود ایگدراسیل (Yggdrasil)، درخت جهان را هم بسوزاند؛ درختی که هسته ازگارد و پایه تمام واقعیات به حساب می‌آید.

وقتی این خدای آتشین به تمام نه قلمرو اعلان جنگ کرد، ثور قسم خورد تا یک بار و برای همیشه جلوی او و ستمش را بگیرد. با ترکیب شمشیر توایلایتِ (Twilight Sword) شکست‌ناپذیر و میولنیر، خدای رعد ضربه‌ای به گلوی سورتور وارد آورد و او را به قتل رساند.

با این که ویلن‌های کمیک بوکی (مخصوصاً موجودات فراطبیعی) معمولاً پس از هر شکست و مرگی دوباره باز می‌گردند اما سورتور برای مدت ۸ سال در لیست مردگان مارول قرار داشت.

۶. مار میدگارد (The Midgard Serpent) – شماره ۳۸۰ کمیک Thor (انتشار در ماه ژوئن سال ۱۹۸۷)

مرگ همزمان ثور و مار میدگارد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید) مرگ همزمان ثور و مار میدگارد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید) مرگ همزمان ثور و مار میدگارد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید)

در اساطیر نورس، تعیین کننده‌ترین لحظه زندگی ثور وقتی است که در حین شکست یورمونگاند (Jormungandr)، مار میدگارد، کشته می‌شود. این مار به قدری بزرگ است که اندازه‌اش کل زمین را دربرگرفته. به خاطر این که بدن این مار جلوی سر ریز شدن اقیانوس‌ها را گرفته، مرگ او باعث می‌شود تا زمین در آب غرق شود. به این واقع در اساطیر نورس رگناروک (Ragnarok) گفته می‌شود.

در دنیای کمیک‌ها، این مار در نسخه‌ای استعاری از زمین وجود دارد؛ چرا که اگر این گونه نمی‌بود می‌توانست تمام دنیای مارول را در عرض چند دقیقه نابود کند. وقتی این موجود غول‌پیکر، ثور را به چالش می‌کشد، قهرمان ازگارد با وجود این که می‌داند سرنوشت یورمونگاند نابود کردن میدگارد است این چالش را قبول می‌کند.

ثور متوجه است که پیشگویی شده او در نبرد با این مار از بین خواهد رفت اما خدای رعد برای مقابله با این هیولا جا نمی‌زند. هر چند او در صفحات نهایی نبرد تا سر حد مرگ توسط زهر این مار مسموم می‌شود اما می‌دانیم که قهرمانان دنیای کمیک‌ها خیلی در دنیای مردگان باقی نمی‌مانند.

۵. گور (Gorr) – شماره ۱۱ کمیک Thor: God Of Thunder (انتشار در ماه آگوست سال ۲۰۱۳)

کشته شدن گور به دست سه ثور (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید) کشته شدن گور به دست سه ثور (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید) کشته شدن گور به دست سه ثور (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید)

قرن‌ها قبل، یک موجود فضایی به نام گور بعد از این که خانواده‌اش کشته می‌شوند، ایمانش را به خدایان از دست می‌دهد. بعد از این که یک سلاح خداکُش با نام نکروسورد (The Necrosword) به دست او می‌رسد، گور قسم می خورد که تمام هستی را از خدایان به خاطر این که نتوانستند خانواده‌اش را نجات دهند پاک کند.

برای بیش از هزار سال، گور سلاخ خدایان در جهان سیر می‌کند و به هر خدایی که می‌رسد نابودش می کند. هر بار که یک خدا اعدام می‌شود، گور وجود او را به خود می‌گیرد و قدرتش را افزایش می‌دهد. در واقع، او به قدری قدرتمند می‌شود که ثور مجبور به اتحاد با دو نسخه دیگر خودش از زمان‌های دیگر شده تا به مقابله با گور بپردازد و با این وجود باز هم شکست می‌خورد. سه ثور هم نتوانستند او را شکست دهند!

خدای رعد در نهایت به این پی می‌برد که گور در حال ساخت یک گادبمب (Godbomb) است که بعد از انفجار، تمام خدایان را نابود خواهد کرد. به این دلیل که ثور نمی‌توانست گور سلاخ خدایان را در نبرد شکست دهد، از یک تاکتیک دیگر بهره برد. از آن جایی که ثور یک خدا است، او از ایمان پرستندگانش قدرت می‌گیرد.

وقتی خدایان دیگر در زمان‌ها و مکان‌های مختلف با دعایشان به ثور قدرت می‌رسانند، او قبل از این که گادبمب را نابود کند، آن را به خودش جذب می‌کند. سپس با استفاده از نکروسورد، سر گور قطع و بقایای او را به نزدیک‌ترین سیاه چاله انداخته می‌شود.

۴. دموگورج (The Demogorge) – شماره‌های ۸ و ۹ کمیک The Mighty Thor (انتشار در ماه‌های نوامبر و دسامبر سال ۲۰۱۱)

به سوی شکم دموگورج (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید) به سوی شکم دموگورج (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید) به سوی شکم دموگورج (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید)

اگر فکر می‌کنید گور سلاخ خدایان ترسناک است، صبر کنید تا با دموگورج آشنا شوید. این نماد وحشت غول‌پیکر نه تنها خدایان را می‌کشد، بلکه آن‌ها را می‌خورد.

وقتی ثور توسط کال بوروسان (Cul Borson)، عموی شرورش، کشته شد یک طلسم جادویی باعث فراموش شدن او توسط تمام موجودات جهان می‌شود. هر خدایی که فراموش شود، به قلمروی خارج از زمان و مکان منتقل و توسط دموگورج بلعیده می‌شود. با وجود تمام تلاشش اما خدای رعد نیز سر از شکم این موجود غول‌پیکر درمی‌آورد.

خوشبختانه، باید کاری بیش‌تر از کشتن و خوردن انجام دهید تا ثور برای همیشه نابود شود. وقتی خدای رعد به درون شکم دموگورج می‌رسد، با قبرستان خدایان مواجه می‌شود؛ مکانی که دموگورج هویت و شخصیت قربانیانش را پاک می‌کند تا هضمشان راحت‌تر باشد.

وقتی ثور زندانیان این مکان را آزاد می‌کند، آن‌ها خاطراتشان را باز پس می‌گیرند و با این خدای ازگاردی همراه می‌شوند. بعد از پیدا کردن قلب این موجود وحشتناک، ثور با استفاده از میولنیر به آن ضربه زده و باعث می‌شود تا دموگورج از داخل منفجر شود. خدای رعد به همراه دیگر خدایان به زمین (و به زندگی) از طریق یک پورتال بازمی‌گردند.

۳. اگزیتار (Exitar) – شماره ۲۱ کمیک Uncanny Avengers (انتشار در ماه ژوئن سال ۲۰۱۴)

زخم کاری ثور بر پیکر اگزیتار (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید) زخم کاری ثور بر پیکر اگزیتار (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید) زخمی کاری ثور بر پیکر اگزیتار (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید)

سلستیال‌ها نژادی از خدایان فضایی هستند که در جهان به دنبال سیاراتی مناسب آزمایش‌هایشان سفر می‌کنند. اگر یک دنیا از نظرشان مناسب نباشد، اگزیتار به عنوان جلادشان آن را از بین می‌برد. وقتی ثور متوجه می‌شود که سلستیال‌ها آماده نابود کردن سیاره پانگوریا (Pangoria) می‌شوند، قسم می‌خورد که خودش اگزیتار را نابود خواهد کرد.

با این که خدای رعد با موجودات کیهانی بسیار زیادی ملاقات کرده است اما وقتی اگزیتار را دید بسیار حیرت‌زده شد؛ موجودی بسیار بزرگ که بالاتنه‌اش از ابرها فراتر می‌رود. ثور می‌دانست که قدرت کمی در برابرش دارد اما به او حمله کرد، توانست زره‌اش را بشکافد و به مغزش آسیب جدی وارد کند. با وجود این که اگزیتار آسیب دیده بود اما میولنیر می‌شکند، آن هم در حالی که جلاد غول‌پیکر هنوز شکست نخورده است.

هنگامی که سال‌ها بعد اگزیتار برای نابودی زمین فرستاده می‌شود، فرصت تقابل مجدد به ثور می‌رسد. وقتی یک جهش‌یافته به نام روگ (Rogue) توانایی اکثر قهرمانان زمین را به خود می‌گیرد، می‌تواند به قدری اگزیتار را مشغول خود کند که خدای رعد فرصت کافی برای نابود کردن او را با استفاده از تبر خود، یارن‌بیورن، داشته باشد. موجودات کمی را در دنیا می‌توان یافت که یک سلستیال را نابود کرده باشند و ثور نیز یکی از آن‌ها است؛ کسی که جلادشان را از بین برد.

۲. منگاگ (Mangog) – شماره ۷۰۵ کمیک The Mighty Thor (انتشار در ماه مارس سال ۲۰۱۸)

گیر افتادن منگاگ در زندان مرکز خورشید (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید) گیر افتادن منگاگ در زندان مرکز خورشید (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید) گیر افتادن منگاگ در زندان مرکز خورشید (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید)

سال‌ها قبل، اودین یک کهکشان را کشف می‌کند که هزاران سیاره با موجودات مهاجم در آن وجود داشت. وقتی اودین می‌فهمد که موجودات فضایی ساکن این سیاره‌ها قصد دارند به کل هستی حمله کنند، نابودشان می‌کند. به جای مردن، وجود «هزاران، هزار دنیا، میلیاردها، میلیارد موجود» هیولایی به نام منگاگ را تشکیل می‌دهند که تماماً پر از خشم است. به خاطر این که منگاگ ترکیبی از میلیاردها میلیارد موجود زنده است، او را می‌توان یکی از قدرتمندترین موجودات دنیا به حساب آورد.

وقتی منگاگ اولین بار به ازگارد حمله کرد، به قدری قدرتمند بود که حتی ثور نیز نتوانست شکستش دهد. وقتی نوبت به نسخه دیگر ازگارد، یعنی ازگاردیا (Asgardia) رسید، ثور و اودین باز نتوانستند جلوی منگاگ را بگیرند. حتی مادر ثور، فریا (Freya)، نیز با قدرت دسترویر (The Destroyer) هم به این موجود حمله کرد و نتوانست کاری از پیش ببرد.

بعد از خرد کردن بایفراست (Bifrost) و نابود کردن اکثر ازگاردیا، جین فاستر (Jane Foster) که در نقش ثور فعالیت می‌کرد، این موجود قدرتمند را به درون خورشید می‌کشاند. وقتی جین متوجه می‌شود که گرمای شدید خورشید نیز برای نابود کردن منگاگ کافی نیست، او این هیولا را به زنجیرهایی که برای نگه داشتن فنریر (Fenrir) ساخته شده بودند گرفتار می‌کند و آن‌ها را به میولنیر می‌بندند تا منگاگ در دل خورشید بماند.

۱. گالاکتوس (Galactus) و زمستان سیاه (The Black Winter) – ۶ کمیک Thor (انتشار در ژوئن سال ۲۰۲۰)

نابود شدن زمستان سیاه به دست ثور نابود شدن زمستان سیاه به دست ثور نابود شدن زمستان سیاه به دست ثور کشته شدن گالاکتوس توسط ثور کشته شدن گالاکتوس توسط ثور کشته شدن گالاکتوس توسط ثور برای دیدن سایز کامل روی تصاویر کلیک کنید

قبل از این که گالاکتوس تبدیل به موجودی شود که سیاره‌ها را می‌بلعد، او یک دانشمند به اسم گالان (Galan) بود که در دنیای قبل از دنیای فعلی زندگی می‌کرد. وقتی آن دنیا و واقعیت نابود شد، انرژی باقی‌مانده‌اش به گالان رسید و او تبدیل به یک موجود کیهانی در دنیای فعلی شد.

کمی پس از تبدیل ثور به آل‌فادر، گالاکتوسی که شدیداً آسیب دیده به ازگارد می‌آید و به دنبال کمک می‌گردد. او توضیح می‌دهد که موجودی که واقعیت قبلی را نابود کرده و زمستان سیاه نام دارد بازگشته تا این دنیا را نیز نابود کند. با دانستن این که در وضعیت حاضرش نمی‌تواند آن را شکست دهد، گالاکتوس قدرت کیهانی (Power Cosmic) را به ثور می‌دهد تا او تبدیل به قاصد رعد (The Herald of Thunder) شود. گالاکتوس هم با کمک ثور از پنج سیاره تغذیه می‌کند تا قدرتش را افزایش دهد.

با وجود قدرت‌های خداگونه‌اش، گالاکتوس نمی‌تواند زمستان سیاه را از بین ببرد. وقتی ثور با این موجود سلستیالی رو به رو می‌شود، می‌فهمد که گالان به این دلیل از دنیای قبلی جان سالم به در برده چرا که زمستان سیاه می‌خواست او به عنوان قاصدش عمل کند. با این رونمایی، ثور همان جا به گالاکتوس حمله کرده و نابودش می‌کند. سپس انرژی او را تبدیل به بمبی کیهانی کرده و از آن برای نابودی زمستان سیاه بهره می‌برد.

به مطالعه در مورد ثور و خدایان نورس ادامه دهید

  • ۵ ویژگی خاص بدن ثور
  • آشنایی با خانواده خدایان نورس
  • ۵ ویژگی خاص بدن خدایان ازگاردی
  • ثور اساطیری با ثور مارول چه تفاوت‌هایی دارد؟
  • سرنوشت پس از مرگ در اسطوره شناسی نورس

WhatCulture

برچسب‌ها:

نظر شما