شناسهٔ خبر: 55053045 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

واکنش چمران به مرگ کودکی در منطقه ۱۵ تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: سقوط دختر چهار ساله به چاه، حادثه تلخی بود، اما این منطقه بوستان نبوده و در رمپ و لوپ میدان بسیج که محل استراحت و اتراق نبود، اتفاق افتاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی چمران روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حادثه سقوط دختر چهار ساله به چاه حادثه تلخی بود، اما این حادثه در بوستان نبوده و در رمپ و لوپ میدان بسیج که بین بزرگراره ها، احاطه شده، رخ داده است.

وی افزود: در این محل، جایی پیش‌بینی نشده که مردم اتراق یا استراحت کنند و فضای سبز بین بزرگراهی است.

چمران با بیان اینکه این محل، محل خطرناکی برای پیاده شدن افراد محسوب می‌شود، گفت: این منطقه با چمن پوشیده شده و مشخص نیست که محل قنات بوده است.

به گفته وی، عمق این چاه بر اساس بررسی سازمان آتش‌نشانی، ۳۰ متر بوده و این محل در دهه ۷۰ ساخته شده و متعلق به امروز نیست.

چمران با بیان اینکه ریزش قنات باعث شده این کودک چهارساله سقوط کند و جان خود را از دست دهد، افزود: در مورد این رمپ که قابل مشاهده نبوده، نمی‌دانیم مسئولیت بر عهده کیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازداشت شهردار منطقه ۱۵ تهران گفت: به دلیل فضاسازی عجیب و غریب، این اتفاق افتاده و نمی‌دانیم چرا شهردار منطقه ۱۵ بازداشت شده است.

چمران تاکید کرد که قوه قضاییه باید تصمیم بگیرد، فضاسازی‌های رسانه‌ای به پایان می‌رسد و نظرات نهایی اعلام خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: این حادثه پیش‌بینی نشده و غیرقابل منتظره بود و، چون این رمپ حتی جایی برای راه رفتن نبوده، انتظار این حادثه نمی‌رفت.

شورایاری با مدیریت محله متفاوت است
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شورایاری‌ها و لایحه مدیریت محله، اظهار داشت: به اعتقاد من شورایاری‌ها قانونی هستند، اما با مدیریت محله متفاوت است.

وی افزود: انتخابات شورایاری‌ها محلی بوده و بر اساس قانون اساسی، شورای محل قانونی به شمار می‌رود.

چمران ادامه داد: ما می‌توانیم انتخابات محلی و قانونی برگزار کنیم که در این زمینه نامه‌ای به قوه قضاییه ارسال و درخواست کردیم که در مورد این مساله تدبیری اندیشیده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مردم همان محل نه به عنوان انتخابات سراسری بلکه در انتخابات محلی می‌توانند معتمد محله خود را انتخاب کنند.

نیروی انتظامی در موضوع ورود سگ به بوستان‌ها به قانون عمل کرده است
رئیس شورای شهر تهران درباره دستورالعمل و متن نامه اخیر نیروی انتظامی مبنی بر ممنوعیت ورود سگ‌ها به بوستان‌ها اظهار داشت: نیروی انتظامی در این بخش براساس قانون عمل کرده است.

نظر شما