شناسهٔ خبر: 55051586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

احداث ۱۱ آب‌شیرین‌کن جدید در هرمزگان

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: تعداد ۱۱ پروژه آب شیرین کن جدید در دست احداث است که پیش بینی می‌شود طی ۲ سال آینده به مرحله بهره‌برداری برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه با مدیران صنعت آب و برق این استان اظهار داشت: اقدامات مدیران این حوزه مناطق زلزله‌زده در خور تحسین است.

وی افزود: شناسایی نقاط ضعف در صنعت آب و برق و تبدیل آن به نقاط قوت عامل مهمی در جلوگیری از ایجاد چالش‌های جدی در مواقع بحرانی دانست. 

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تدوین برنامه اساسی به منظور مهار آب‌های سطحی و ذخیره‌سازی آن، تصریح کرد: برای تامین آب شرب ناگزیر به استفاده از تکنولوژی شیرین‌سازی و توسعه آب شیرین‌کن‌ها هستیم.

رئیسی گفت: توسعه شیرین سازی آب باید در اولویت اقدامات آبفا باشد و هم افزایی نمایندگان مجلس با مدیران استانی در رفع چالش‌ها تاثیرگذار است.

عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان نیز شیرین سازی آب دریا و احداث سایت‌های نمک‌زدایی را یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با خشکسالی عنوان کرد.

وی افزود: در این بخش تعداد دو پروژه آب شیرین‌کن در مجموع با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز در مرحله برگزاری مناقصه و تعداد سه پروژه نمک زدایی در مجموع با ظرفیت ۶ هزار و ۴۰۰ مترمکعب در شبانه روز در مرحله مطالعات فنی است.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: تعداد ۱۱ پروژه آب شیرین کن جدید در سطح استان در دست احداث است که پیش بینی می‌شود طی ۲ سال آینده به مرحله بهره برداری برسد.

وی در پایان از اجرای پروژه های متعدد آبرسانی جهت برون رفت از مشکلات کم آبی و ایجاد منابع آب شرب پایدار در سطح شهرها و روستاهای استان خبر داد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

نظر شما