شناسهٔ خبر: 55046307 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جانسون تا شهریورماه همچنان نخست وزیر انگلیس است

رئیس کمیته اداره کننده حزب حاکم محافظه کار از تعیین نخست وزیر جدید انگلیس در شهریورماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

«گراهام برادی» رئیس کمیته اداره کننده حزب حاکم محافظه کار و ناظر بر انتخابات درون حزبی موسوم به ۱۹۲۲، اعلام کرد: تا پنجم سپتامبر (۱۴ شهریور) رهبر جدید حزب محافظه کار و نخست وزیر جدید این کشور تعیین خواهد شد. از همین روی، بوریس جانسون همچنان تا آن تاریخ در سمت نخست وزیری باقی خواهد ماند. 

«گراهام برادی» پس از نشست با نمایندگان عضو این کمیته و رایزنی با مقامات ارشد حزب گفت: نمایندگان حزب محاظه کار که نامزد جانشینی بوریس جانسون اند باید در مرحله نخست حمایت دست کم ۲۰ نماینده حزب محافظه کار را داشته باشند.

پیش‌تر حمایت هشت نماینده برای نامزد‌های متقاضی بدست گرفتن رهبری حزب محافظه کار لازم بود، اما با تقاضای ۱۲ عضو حزب محافظه کار برای جانشینی جانسون، قوانین سخت گیرانه‌تر شد تا سدی در برابر نمایندگانی باشد که از رای و محبوبیت کمتری برخوردارند.

وی درباره علت ایجاد این محدودیت افزود: ما نمی‌خواهیم با انبوهی از داوطلبان بدست گرفتن رهبری حزب محافظه کار مواجه شویم، هر کسی که در صدد بدست گرفتن رهبری حزب است باید بتواند براحتی این میزان از حمایت‌ها را کسب کند.

رئیس کمیته ۱۹۲۲ حزب محافظه کار که قوانین مربوط به انتخابات سکانداری حزب را تنظیم می‌کند، همچنین گفت: در نخستین رای گیری درون حزبی نامزد‌های رهبری حزب باید دست کم سی رای از نماینده حزب محافظه کار در مجلس عوام را کسب کنند.

وی در مصاحبه با رسانه‌ها تایید کرد دو نامزد نهایی آخر تیر ماه و پیش از تعطیلات تابستانی مجلس مشخص خواهند شد و انتظار می‌رود نخستین رای گیری از نمایندگان حزب محافظه کار برای تعیین جایگزین جانسون، به عنوان رهبر حزب محافظه کار و به تبع ان نخست وزیر انگلیس عصر چهارشنبه برگزار و نتیجه آن اواخر همان روز اعلام شود. زمان رای گیری دوم نیز پنجشنبه اعلام شده است.

هنگامیکه دو نامزد بیشترین آرای نمایندگان را بدست آورند آنگاه انتخاب نهایی از میان آن دونفر به اعضای حزب محافظه کار سپرده می‌شود که هم اکنون در سراسر این کشور حدود دویست هزار نفر اعلام شده اند.

نظر شما