شناسهٔ خبر: 55039514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بازگشت حجاج خراسانی به مشهد با 26 پرواز

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی اظهار کرد:حجاج خراسانی با ۲۶ پرواز در قالب ۴۶ کاروان از 27 تیرماه تا ۶ مرداد ماه به مشهد بازمی گردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس خداشناس مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بازگشت حجاج خراسانی با ۲۶ پرواز در قالب ۴۶ کاروان از استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی تا ۶ مرداد ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه  از ۴۶ کاروان مذکور ۴۰ کاروان از خراسان رضوی شامل ۵۰۶۵ زائر می باشد، افزود: طی این پروازها ۵۸۷۰ زائر، عوامل و نیروهای ستادی هیات پزشکی حج و زیارت از استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی باز خواهند گشت.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص تعداد زائران خراسانی گفت: ۳۹۰۰ زائر در قالب ۲۲ کاروان از شهر مشهد و ۱۱۶۵ زائر از سایر شهرستان‌های خراسان رضوی در قالب ۱۸ کاروان راهی سرزمین وحی شده‌اند.

خداشناس اظهار کرد: همه ساله وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد تمهیداتی را برای زائران ورودی به مشهد در نظر می‌گرفت. به عنوان مثال در سال‌هایی که آنفولانزای خوکی شایع بود، تیم‌های بهداشتی در فرودگاه زائران را تحت کنترل نظارتی داشتند و افراد مشکوک را از دیگران جدا می‌کردند.

وی گفت: هنوز از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نکته‌ای بابت کنترل زائران به ما ابلاغ نشده اما معمولا جلسات تصمیم‌گیری در این مورد پیش از آغاز موج بازگشت زائران انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما