شناسهٔ خبر: 55036807 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در پنج حوزه؛

حضور دانشگاه سمنان در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از قرار گرفتن نام دانشگاه سمنان در جدیدترین رتبه‌بندی موضوعی ISC در سال ۲۰۲۱ در پنج رشته و حوزه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار استانهای خبرگزاری دانشجو، سیف‌الله سعدالدین، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از قرار گرفتن نام دانشگاه سمنان در جدیدترین رتبه‌بندی موضوعیISC در سال 2021 در پنج رشته و حوزه خبر داد.

سعدالدین با اعلام این خبر گفت: در این رتبه‌بندی دانشگاه سمنان موفق شد، در رشته مهندسی عمران که ۱۲ دانشگاه کشور در این رتبه ­بندی حضور دارند، جایگاه ۳۰۰-۲۵۱ و در رشته مهندسی مکانیک که ۲۲ دانشگاه کشور در این رتبه ­بندی حضور دارند، جایگاه ۴۵۰-۴۰۱ جهانی را به دست آورد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان افزود: در حوزه مهندسی و فناوری که در ۱۱ رشته رتبه بندی صورت پذیرفته است، دانشگاه سمنان رتبه (۷۰۰-۶۰۱) را در میان ۱۵ دانشگاه حاضر از ایران کسب کرده است.

سعدالدین ادامه داد: در رشته موضوعی مهندسی مواد که ۱۵ دانشگاه از ایران در این رتبه‌بندی حضور دارند، دانشگاه سمنان موفق شد همانند سال گذشته رتبه (۷۰۰-۶۰۱) را کسب نماید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه در این رتبه‌بندی در رشته ریاضیات که در حوزه علوم طبیعی قرار دارد، ۱۹ دانشگاه از ایران حضور دارند تصریح کرد: در این رشته دانشگاه سمنان توانسته رتبه جهانی (۷۰۰-۶۰۱) خود را حفظ کنند.

وی با اشاره به حضور ۴۲ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در رتبه‌­بندی موضوعی ۲۰۲۱ (ISC) خاطر نشان کرد: سال گذشته ۳۹ دانشگاه در این رتبه بندی حضور داشتند که امسال این تعداد افزایش داشته است.

سعدالدین خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها در شش حوزه اصلی علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی حائز رتبه شده‌اند.

نظر شما