شناسهٔ خبر: 55036377 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون اجرایی ارتش خبر داد؛

برگزاری ششمین جشنواره گوهرهای فاطمی به میزبانی ارتش

امیر سرتیپ محمد محمودی در نشست خبری ششمین دوره جشنواره گوهرهای فاطمی نیروهای مسلح گفت: ششمین جشنواره گوهرهای فاطمی روز ۲۱ تیر ماه در مرکز همایش‌های شهید عمانی، مرکز پشتیبانی نیروی زمینی ارتش همزمان با روز عفاف و حجاب برگزار خواهد شد

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ محمد محمودی، معاون اجرایی ارتش و دبیر ششمین جشنواره گوهرهای فاطمی نیروهای مسلح در نشست خبری این جشنواره که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، گفت: عفاف و حجاب به طور صریح در آیات قران کریم مورد تاکید قرار گرفته و رعایت آن موجب حفظ و انسجام خانواده می‌شود و سستی در این‌باره اضمحلال جامعه را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) درباره حجاب و عفاف تصریح کرد: رعایت حجاب و عفاف می‌تواند تجدید میثاق با بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) باشد.

دبیر ششمین جشنواره گوهرهای فاطمی با اشاره به سیاست‌گذاری حجاب و عفاف در دستگاه‌های مختلف گفت: در تمامی دستگاه‌ها و مراکز فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی، سیاست‌ها، برنامه‌های و اقداماتی درباره حجاب و عفاف در حال انجام است و ارتش ولایتمدار نیز از این جریان مستثنی نیست.

وی افزود: نیروهای مسلح در راستای گسترش عفاف و حجاب و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با تاکید بر آموزه‌های انقلابی و اسلامی جشنواره‌ای را در سال ۸۸ طرح‌ریزی کردکه در این راستا ششمین دوره توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

امیرسرتیپ محمد محمودی با اشاره ثبت روز عفاف و حجاب در تقویم کشور، اظهار داشت: ستاد اجرایی این جشنواره از یکسال پیش با مشارکت ارتش، سپاه، فرماندهی انتظامی، وزارت دفاع و نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شده و ششمین جشنواره گوهرهای فاطمی فردا ۲۱ تیر ماه در مرکز همایش‌های شهید عمانی، مرکز پشتیبانی نیروی زمینی ارتش همزمان با روز عفاف و حجاب برگزار خواهد شد.

وی با بیان اهداف این جشنواره گفت: هدف نیروهای مسلح  در برگزاری این جشنواره لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبین در جنگ فرهنگی و شناختی است. در کنار گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در بین همه اقشار نیروهای مسلح، هدف بعدی ارتقای سطح همکاری و هماهنگی بین سازمان‌های نیروهای مسلح در تبلیغ، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف است.

دبیر ششمین جشنواره گوهرهای فاطمی، با اشاره به محورهای این جشنواره، گفت: این جشنواره در چهار "محور عفاف و حجاب، جهاد و ایثارگری"، "عفاف و حجاب، دانش و پژوهش"، "عفاف و حجاب، فرهنگ و هنر" و "عفاف و حجاب، خلاقیت و نوآوری" برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مخاطبان این جشنواره کارکنان پایور و وظیفه و خانواده‌های آنها در سطح تمامی سازمان‌های نیروهای مسلح است. شعار محوری ششمین دوره جشنواره گوهرهای فاطمی به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عفاف و حجاب گوهر فاطمی، شکوه‌بندگی، فرهنگ ایرانی است.

امیرسرتیپ محمد محمودی با اشاره انتشار فراخوان‌ها در همه سازمان‌های نیروهای مسلح گفت: پس از برگزاری جشنواره‌های درون سازمانی در تمامی رده‌ها، 285 اثر برای دبیرخانه ششمین دوره جشنواره ارسال شد و از این تعداد ۵۱ اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شده است.

معاون اجرایی ارتش گفت: هدف اصلی و کلی برگزاری این جشنواره‌ها حفظ و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب است. همچنین در این جشنواره از خانواده معظم شهدایی که در وصیت‌نامه و تاکیدات خود به موضوع حجاب و عفاف پرداخته‌اند، تقدیر خواهد شد

برچسب‌ها:

نظر شما