شناسهٔ خبر: 55029220 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار مراجعان سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا در خراسان رضوی ۳.۵ برابر شد

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان مراجعه بیماران سرپایی مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز منتخب کرونا و اورژانس بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه از ۱۰ روز گذشته تاکنون، افزایش ۳.۵ برابری داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد پهلوان کاشی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۵۰ بیمار سرپایی مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت و اورژانس بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد سرپایی مراجعه کردند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۸۰ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد ۱۴۱ نفر در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته  ۷۴ بیمار جدید در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری شدند که ۶۲ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

پهلوان افزود: هم اکنون ۲۵ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش‎های مراقبت ویژه بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری و تحت درمان هستند که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد ۲۰ بیمار است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دریافت واکسن، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از حضور در دورهمی‌ها بهترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به این بیماری محسوب می‌شود.

او با اشاره به این که تمامی سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمات رسانی به بیماران آماده است و عموم مردم در صورت بروز علائم به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند گفت: از عموم مردم خواهشمندیم برای پیشگیری از شیوع کرونا نسبت به دریافت واکسن یادآور اقدام کرده و دستور العمل‌های بهداشتی را نیز رعایت کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، اکنون ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۲۴۹ هزار و ۹۷۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته فوت ناشی از کرونا دوباره دو رقمی شد و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۴۳۹ تن رسیده است.

همچنین تا کنون هفت میلیون و ۶۴ هزار و ۶۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و ۳۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۲۹۱ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۳۳ هزار و ۱۲۷ دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۸۹۹ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۵۹۹ هزار و ۳۱۷ دُز رسیده است.

در حال حاضر چهار شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۸ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

نظر شما