شناسهٔ خبر: 55025766 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زاخارووا کاخ سفید را به تایتانیک تشبیه کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، کاخ سفید را به کشتی غرق شده تایتانیک تشبیه کرد.

صاحب‌خبر -

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در اظهاراتی، کاخ سفید را به کشتی تایتانیک تشبیه کرد و گفت: جن ساکی، سخنگوی سابق دولت آمریکا به موقع از سمت خود کنار رفت.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، زاخارووا گفت: مرد غربی همیشه با کسانی که به بردگی گرفته است، این گونه رفتار می‌کند؛ ابتدا هرج و مرج ایجاد می‌کند، سپس مسئولیت را به گردن دیگران می‌اندازد.

وی خاطرنشان کرد: قایق‌های نجات در این کشتی غرق شده فقط برای مسافران ثروتمند و عرشه بالایی و کسانی است که می‌توانند با پول جایی را بخرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه مثال‌هایی از مواردی که سران آمریکا سعی می‌کنند، اشتباهات خود را به گردن دیگران بیندازند، بیان کرد و گفت: نمونه آن افزایش قیمت بنزین در آمریکا در نتیجه سیاست‌های تحریمی بایدن و همچنین اشتباه محاسباتی در انعقاد قرارداد‌های کوتاه مدت تامین انرژی توسط اروپایی هاست.

زاخارووا در پایان اظهار داشت: پوتین برای بنزین در آمریکا مالیات وضع نکرده است. این مالیات توسط دستیاران بایدن اختراع شد تا آمریکایی‌ها او را به خاطر اشتباهاتش نابود نکنند.

وی همچنین به موضوع بحران جهانی غذا پرداخت و تاکید کرد که این بحران نتیجه شیوع کرونا و تحریم‌های یکجانبه آمریکا و سیاست‌های سوداگرانه رژیم‌های غربی در بازار مواد غذایی است.

نظر شما