شناسهٔ خبر: 55014785 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

والیبال لیگ ملت‌ها؛ ایران در یک قدمی صعود، صدرنشینی ایتالیا

­هفته سوم دور گروهی چهارمین دوره لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ در ژاپن و لهستان ادامه یافت و تیم ایران در آستانه کسب مجوز صعود قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ در این دوره از رقابت‌ها ۱۶ تیم حضور دارند که به صورت دوره‌ای و با شکل جدید در ۳ هفته به مصاف هم می‌روند.

در هر هفته تیم‌ها به صورت ۸ تیمی در دو گروه مسابقه می‌دهند و جدول مسابقات به صورت کلی و با اولویت ترتیبی تعداد برد و امتیاز محاسبه می‌شود و در پایان ۸ تیم برتر به دور یک چهارم نهایی صعود می‌کنند. تیم روسیه به علت بحران اوکراین از این دوره از رقابت‌ها کنار گذاشته شد و تیم چین به رقابت‌ها اضافه شد.

مسابقات هفته سوم تا یکشنبه ۱۹ تیر پیگیری می‌شود و تیم ایران در این هفته با تیم‌های لهستان، ایتالیا، چین، هلند، صربستان و اسلوونی هم گروه است.

در هفته نخست مسابقات تیم‌ها در دو شهر برازیلیا برزیل و اوتاوای کانادا رقابت کردند و در هفته دوم در کیزون سیتی فیلیپین و صوفیه بلغارستان مسابقه دادند.
نتایج و برنامه ادامه رقابت‌ها به این شرح است:
جمعه ۱۷ تیر:
هفته سوم:
گروه پنج در سالن ماروزن در اوزاکای ژاپن:
فرانسه ۳ – ۰ برزیل
ژاپن ۳ - ۱ کانادا
آرژانتین ۳ – ۱ استرالیا
-برنامه – شنبه ۱۸ تیر:
فرانسه – آرژانتین
کانادا – آمریکا
آلمان - ژاپن
--------
گروه شش در سالن ۱۱۴۰۹ نفری ارگو آره نا در شهر گدانسک لهستان:
هلند ۱ – ۳ بلغارستان
اسلوونی ۰ – ۳ ایران (ست‌ها: ۲۴ – ۲۶، ۱۴ – ۲۵ و ۲۱ – ۲۵)
-تیم ایران تا کنون ۳ - ۱ تیم‌های چین و استرالیا و ۳ - ۰ تیم‌های آمریکا و کانادا و ۳ - ۲ تیم لهستان را شکست داد و ۰ - ۳ از تیم‌های ژاپن، استرالیا، برزیل و بلغارستان و ۱ – ۳ از ایتالیا شکست خورد.

ایتالیا 3 – 0 صربستان


برنامه – شنبه 18 تیر :

چين – بلغارستان
ایران – صربستان (ساعت 19:30)
لهستان – هلند
در جدول مسابقات، تیم ایتالیا با 9 برد و 28 امتیاز به صدر جدول صعود کرد و تیم های فرانسه و لهستان با 8 برد و 25 امتیاز دوم و سوم ، ژاپن با 8 برد 24 و آمریکا با 8 برد و 22 امتیاز چهارم و پنجم هستند.تیم برزیل (قهرمان دوره قبل) نیز با 7 برد و 21 امتیاز ششم است.هر 6 تیم مجوز صعود به دور نهایی را کسب کرده اند.تیم های هلند و ایران با 6 برد و 17 امتیاز هفتم و هشتم هستند.در قعر جدول تیم استرالیا با تنها یک برد و 2 امتیاز شانزدهم است و به چلنج کاپ 2022 سقوط کرد.
مسابقات مرحله نهایی لیگ ملت‌ها از ۲۹ تیر تا ۲ مرداد در بولونیای ایتالیا برگزار خواهد شد.
در دوره قبل در سال ۲۰۲۱ تیم‌های برزیل، لهستان و فرانسه اول تا سوم شدند و تیم ایران در رده دوازدهم جای گرفت.
لیگ ملت‌های والیبال از سال ۱۹۹۰ با نام لیگ جهانی والیبال برگزار شد و از سال ۲۰۱۸ به نام فعلی تغییر یافت. با احتساب ۳۲ دوره قبلی مسابقات، تیم برزیل با ۱۰ قهرمانی ۷ نایب قهرمانی و ۴ سومی رکورد دار است و تیم‌های ایتالیا با ۸ قهرمانی ۳ نایب قهرمانی و ۴ سومی در رده دوم، روسیه (با احتساب نتایج شوروی سابق) با ۵ قهرمانی ۵ نایب قهرمانی و ۷ سومی در رده سوم قرار دارند. آمریکا و فرانسه ۲ بار و تیم‌های لهستان، کوبا، هلند و صربستان یک بار قهرمانی لیگ جهانی را تجربه کرده اند.
تیم ایران نهمین حضور خود را در سال ۲۰۲۲ تجربه ‌کرد. تیم ایران در سال ۲۰۱۳ نهم، در سال ۲۰۱۴ و در درخشانترین حضور خود چهارم، در سال ۲۰۱۵ هفتم و در سال ۲۰۱۶ هشتم شد، در سال ۲۰۱۷ در رده ۱۱ قرار گرفت و در سال ۲۰۱۸ دهم شد. ملی پوش ایران در سال ۲۰۱۹ پنجم و در سال ۲۰۲۱ دوازدهم شدند. مسابقات در سال ۲۰۲۰ به علت شیوع بیماری کرونا برگزار نشد.

 

نظر شما