شناسهٔ خبر: 55014286 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در روز عید قربان؛

۶۴ گروه دامپزشکی، سلامت ذبح دام عیدقربان را نظارت می کنند

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: ۶۴ گروه دامپزشکی شامل ۲۵ گروه ثابت و ۳۵ گروه سیار در روز عید قربان بر سلامت ذبح دام استان نظارت دارند.

صاحب‌خبر -

«حمید رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: در روز عید قربان ۸۸ نفر شامل ۲۹ دامپزشک، ۵۹ بازرس بهداشتی گوشت و ۱۳ نفر ناظر شرعی بر نحوه ذبح دام استان نظارت دارند که از مردم انتظار می رود از این خدمات استفاده کنند.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: خدمات دامپزشکی در روز عید قربان رایگان است و تا دورترین نقاط استان در روستاهای راز و جرگلان ارائه می شود. 

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی ها در روز عید قربان کشتار دام در منازل و معابر عمومی است، این اقدام غیر مجاز است و از مردم انتظار می رود کشتار دام را در کشتارگاه ها انجام دهند. 

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی اظهارداشت: مردم در صورتی که دام را در منزل ذبح  می‌کنند، از نظارت های رایگان کارشناسان و دامپزشکان استفاده کنند تا از بروز بیماری ها جلوگیری شود.  

 

وی افزود: با توجه به گرمای هوا، خطر ابتلا به بیماری کریمه کنگو وجود دارد از این رو مردم به جد از کشتار غیرمجاز دام خودداری کنند. 

 

وی گفت: کشتار غیرمجاز خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو را در پی دارد، از این رو برای جلوگیری از انتشار بیماری تب کریمه کنگو، بدن دام دو هفته پیش از کشتار سمپاشی شود. 

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تدابیر لازم اندیشیده شده تا در روز عید قربان، شهرداری ها نسبت به جمع آوری به موقع زباله و ضایعات کشتار دام اقدام کنند.

 

 

پایان پیام/569

نظر شما