شناسهٔ خبر: 55014113 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فشار مدیران انگلیس بر حضور کارمندان کرونایی سر کار

منابع خبری از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس و تأکید مدیران بر حضور افراد مبتلا سرکار همزمان با موج جدید کرونا در این کشور خبر دادند.

صاحب‌خبر -

کنگره اتحادیه کارگری انگلیس (TUC) در بیانیه‌ای اعلام کرد که همزمان با شیوع موج جدیدی از کرونا در این کشور، از هر ۱۰ کارمند مبتلا به کووید-۱۹ یک نفر مجبور به حضور سرکار می‌شود.

به گزارش گاردین، نظرسنجی این کنگره بیانگر آن است که ۹ درصد از کارمندانی که علائم کووید-۱۹ داشتند به اجبار به محل کار رفته‌اند و در یک سال گذشته از ۱۰ درصد آن‌ها خواسته شده است که در کنار همکارانی که آزمایش آن‌ها مثبت بوده کار کنند.

همچنین این نظرخواهی که در ماه مه انجام شد، بیانگر آن است که تنها ۲۹ درصد از کارمندان و ۱۴ درصد از کارمندان دارای معلولیت سرکار احساس امنیت دارند.

یکی از افرادی که در یک اغذیه فروشی کار می‌کند با بیان آن‌که حتی در زمانی‌که آزمایش کرونای او مثبت شد او را مجبور به کار کردند، و زمانی‌که نپذیرفت به مجازات انضباطی تهدید شد، افزود: «مدیرم روز سوم تماس گرفت و گفت سرکار بیایم، زیرا نیروی کار کم داشتند، اما من خیلی شدید مریض بودم و به آن‌ها نه گفتم، زیرا با افراد مسن و دیگر مردم کار می‌کنیم. اما چندین نفر دیگر هم با وجود تست مثبت کرونا مجبور به حضور در کار شدند.»

یکی از مسئولان کنگره اتحادیه کارگری انگلیس در این باره با بیان آن‌که واکسن‌ها جان افراد را نجات داده‌اند، گفت: «هیچ شخصی نباید در محل کارش احساس ناامنی کند.»

این در حالی است که موارد ابتلای ناش از انواع مسری‌تر کرونا از جمله اُمیکرون در انگلیس روبه افزایش است. طبق آخرین آمار در هفته اخیر بیش از ۱۱ هزار نفر در بیمارستان بستری شده‌اند، و این به معنی افزایش ۳۳ درصدی نسبت به هفته پیش از آن است.

مرگ و میر‌ها نیز در انگلیس در حال افزایش است و ۴۵۴ نفر تا ۱ ژوئیه جان خود را از دست دادند.

نظر شما