شناسهٔ خبر: 55011686 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجازه قدرت نمایی به اراذل و اوباش را در آبیک نمی دهیم/ دستگیری و انتقال بیش از 200 معتاد متجاهر به کمپ های ترک اعتیاد

فرمانده انتظامی شهرستان آبیک با اشاره به برخورد قاطع و هوشمند با اراذل و اوباش و روانه کردن آنها به زندان گفت: اجازه نمی دهیم دوباره اراذل و اوباش قد علم کرده و با قدرت نمایی، امنیت شهرستان را به چالش بکشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سرهنگ بهروز لامعی ظهر امروز در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه و فعالان مجازی شهرستان آبیک که با حضور معاونت فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان قزوین، مسئول فضای مجازی انتظامی استان قزوین و رئیس پلیس پیشگیری شهرستان آبیک و دیگر پلیس های تخصصی برگزار شد، با اشاره به اهمیت فضای مجازی و توجه به این مهم و تاثیر انکار ناپذیر آن در جامعه اظهار کرد: اگر از ظرفیت فعالان رسانه ای و مجازی به موقع و هوشمند استفاده شود هم می توانیم موفق عمل کنیم و هم کارنامه درخشانی را در راستای خدمت به مردم داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه مسئولان با استفاده از ظرفیت رسانه می توانند پاسخگوی مطالبات مردم باشند، افزود: رسانه گریز بودن مسئولین بیانگر ضعف در عملکرد و کار است که پلیس شهرستان آبیک با پذیرش انتقادات و خواسته های مردم، توانسته با تعامل با رسانه ها در خدمت به مردم و پاسخ به انتظارات، نیازمندیها و مطالبات آنان گامهای موثری بردارد. 

فرمانده انتظامی شهرستان آبیک با اشاره به جمع آوری بیش از ۲٠٠ معتاد متجاهر و انتقال آنها به کمپهای ترک اعتیاد و استمرار این امر از سوی پلیس شهرستان ادامه داد: از دهیاران و شوراهای روستاهای شهرستان آبیک درخواست می شود در صورت وجود معتاد متجاهر، مراتب را به انتظامی آبیک انعکاس دهند تا نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود. 

لامعی اضافه کرد: با پای کار آمدن مدیریت شهری در خصوص ساماندهی وضعیت بوستان ها و پارک ها اعم از روشنایی ها و... در حال حاضر اقدامات خوبی انجام شده و اقداماتی در دستور کار این مدیریت قرار دارد. 

وی با اشاره به برخورد هوشمند و قاطع پلیس آبیک با اراذل و اوباش و دستگیری و روانه کردن آنها به زندان و برخورد قاطع دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان و سختگیری در اعطای مرخصی به آنان خاطر نشان کرد: با توجه به آرامش نسبی ایجاد شده در شهرستان آبیک، اجازه نمی دهیم دوباره اراذل و اوباش، قدرت نمایی و قد علم کرده  و امنیت شهرستان را به چالش بکشانند.

این مسئول انتظامی با اشاره به توفیقات حاصله در خصوص مبارزه با فروشندگان موادمخدر، به دستگیری یک معتاد متجاهر اشاره و بیان کرد: پس از دستگیری، پلیس دو کودک این فرد را از مرگ حتمی بر اثر  مسمومیت با گاز نجات داد و با هماهنگی بهزیستی شهرستان آبیک این دو کودک را به بیمارستان منتقل کردند.

۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به ناوگان خودرویی انتظامی افزوده شد

فرمانده انتظامی شهرستان آبیک افزود: از زمان حضور در شهرستان آبیک و انعکاس مشکلات به سلسله مراتب فرماندهی تاکنون،  چهار دستگاه خودرو و دو دستگاه موتورسیکلت به ناوگان خودرویی پلیس افزوده شده که موجب شده شرایط بهتری برای تامین نظم و امنیت  مردم فراهم شود. 

لامعی با اشاره به وظیفه بسیار مهم پلیس در کنار رسانه ها ادامه داد: اگر به وظیفه خود به نحو احسن عمل کنیم می توانیم آرامش فعلی را به حداکثر برسانیم و احساس امنیت و آرامش را در شهرستان ارتقاء ببخشیم. 

وی اذعان کرد: اگر در زمان وقوع هر موضوعی همه هیجانی شوند پلیس و رسانه ها نباید هیجانی عمل کنند به این دلیل که هیجان و عجله در برخی اقدامات موجب کاهش احساس امنیت در بین شهروندان و مانع از انعکاس و مدیریت صحیح اطلاع رسانی می شود. 

این مسئول انتظامی، دستگاه قضایی و انتظامی را دروازه بان کم کاری ها و اشتباهات سایر دستگاه ها در حوزه کاری خود دانست و خاطر نشان کرد: درباره هر موضوعی که مردم فکر می کنند مربوط به حوزه انتظامی نیست، باید گفت که فراجا در تمام حوزه ها ورود می یابد و در جلسات شورای تامین خواسته به حق مردم را مطرح و در تصمیم گیری های این جلسه منافع و مصالح مردم  لحاظ و اگر نیاز به پیگیری استانی باشد، قطعا انجام خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آبیک با اشاره به نقش پلیس در امر پیشگیری اجتماعی، انتظامی، قضایی و وضعی اذعان کرد: در پیشگیری اجتماعی،  جامعه مدار و رشد مدار بودن در دستور کار قرار دارد و همکاری رسانه ها با پلیس باید افزایش یابد تا با انجام کارگروهی بتوانیم در پیشگیری از وقوع جرم گامهای موثری برداریم. 

لامعی افزود: هنر این نیست که جمعیت کیفری را افزایش دهیم بلکه پلیس پیگیر است که از میزان جمعیت کیفری کاسته شود، «پلیس» نوک پیکان تامین امنیت است و دستگاه های دیگر باید تدابیر پیشگیرانه پلیس را اجرایی و پلیس را در تحقق پیشگیری از جرم یاری رسانند. 

وی ادامه داد: به محض ارتکاب جرم، پلیس شهرستان آبیک پاسخ سخت به مجرمین خواهد داد و بیشتر پرونده های مهم ظرف 24 ساعت به سرانجام می رسد که با تعامل خوب قضایی و انتظامی، این موضوع تحقق یافته است. 

این مسئول دلیل کاهش و قطع نزاع دسته جمعی در شهرستان آبیک را حل ریشه ای این معضل ذکر و بیان کرد: انجام اقدامات اجتماعی خوب و نظارت عمومی می تواند به کاهش وقوع جرم و افزایش امنیت کمک کند که خبرنگاران شهرستان آبیک با انعکاس مشکلات و مطالبات مردم  به پلیس شهرستان و پیگیری آنها نقش بسیار بزرگ و ارزنده ای را در رفع معضلات ایفا کرده اند و تعامل سازنده و محبت خبرنگاران همیشه شامل حال پلیس بوده و است.

انتهای پیام/

نظر شما