شناسهٔ خبر: 55004466 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین:

۲۰۰ پایگاه آماده جمع آوری نذورات مردم استان قزوین در عید قربان است

قزوین- ایرنا- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین از آمادگی بیش از ۲۰۰ پایگاه جمع‌آوری نذورات عید سعید قربان و توزیع بین خانواده‌های نیازمند خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۷۱ مرکز نیکوکاری به همراه دفاتر این نهاد در سراسر استان آماده دریافت نذورات برای توزیع بین نیازمندان است.

صاحب‌خبر -

فرزاد فرهادی روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمیته امداد بر اساس سنت حسنه هر ساله در ایام عید قربان اقدام به ایجاد پایگاه‌های برای ذبح قربانی و همچنین جمع آوری کمک‌ها و نذورات می‌کند.

وی اظهار داشت: در مناطق شهری شاید این امکان برای خیران و حجاج فراهم نباشد که به طور مستقیم این گوشت قربانی را بین خانواده‌های نیازمند توزیع کنند بنابراین کمیته امداد آماده دریافت قربانی و نذورات مردم است.

فرهادی تصریح کرد: مردم می‌توانند قربانی‌های خود را در این پایگاه‌ها که تحت نظارت سازمان دامپزشکی قرار دارد، ذبح کنند و در صورت ارائه کمک‌های نقدی، این کمک‌ها توسط کمیته امداد جذب و به نیابت از خیران و نیکوکاران قربانی می‌شود و گوشت‌ها به‌دست نیازمندان می‌رسد.

این مسوول با بیان اینکه ۳۱ هزار خانوار در استان قزوین تحت پوشش کمیته امداد هستند، افزود: در سال جاری با توجه به بحث گرانی و مشکلات اقتصادی که وجود دارد، شاید خیران توان خرید یک گوسفند را نداشته باشند از این رو در طرح نذر قربانی، افراد به هر میزان می‌توانند مشارکت کرده و با مجموع مبلغ جمع آوری شده این قربانی صورت می‌گیرد.

 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم تا قبل از عید قربان کمک‌های خود  را به حساب کمیته امداد واریز کنند تا در روز عید قربان این سنت حسنه انجام شود.

وی اضافه کرد: اگر خیران و نیکوکاران می‌خواهند در این کار خداپسندانه به صورت پرداخت نقدی مشارکت داشته باشند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۸۵۱۵ واریز کرده و یا از طریق کد #۱*۰۲۸*۸۸۷۷* کمک‌ها و نذورات خود را واریز کنند.

فرهادی با تاکید بر اینکه برای نذورات غیرنقدی و کسانی که نذر قربانی دارند، محلی مشخص در استان تعیین شده است، افزود: به همین منظور کشتارگاه دشت بره در جاده بویین زهرا آماده ذبح گوسفندان در روز عید قربان است و تاکنون بیش از ۴۰۰ رأس گوسفند توسط خیران به همین مناسبت به محل ارسال شده است.

وی یادآور شد: گوسفندها در این مکان به صورت بهداشتی و شرعی ذبح شده و برای توزیع تحویل و در همان روز عید قربان در بین خانواده‌های نیازمند زیرپوشش کمیته امداد استان توزیع خواهد شد.

استان قزوین دارای ۶۷ هزار مددجوی مستمری‌بگیر از کمیته امداد است.

نظر شما