شناسهٔ خبر: 55002010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تهدید سلامت شهروندان مشهدی با کانون‌های داخلی و خارجی گرد و غبار

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد گفت: در سال‌های گذشته در فصل سرد سال و به تبع به دلیل وارونگی هوا شاهد آلودگی هوا بودیم ولی متاسفانه اخیرا هوای کلانشهر مشهد، متاثر از کانون‌های داخلی و خارجی گرد و غبار نیز شده است که سلامت شهروندان را تهدید می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مجید طهوریان عسکری با اشاره به آلودگی هوای روزهای اخیر مشهد، اظهارکرد: با توجه به تداوم آلودگی هوا طی روزهای آتی از عموم شهروندان تقاضا داریم برای حفظ سلامتی، اقدامات خودمراقبتی لازم را داشته باشند.

وی افزود: در سال‌های گذشته در فصل سرد سال و به تبع به دلیل وارونگی هوا شاهد آلودگی هوا بودیم ولی متاسفانه اخیرا هوای کلانشهر مشهد، متاثر از کانون‌های داخلی و خارجی گرد و غبار نیز شده است که سلامت شهروندان را تهدید می‌کند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد از عموم زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی خواست تا سفرهای غیرضروری را به حداقل ممکن برسانند و حتی‌الامکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

طهوریان با اشاره به تداوم این آلودگی طی روزهای آینده و ابراز نگرانی از این اتفاق، گفت: هرساله با فرارسیدن فصل تابستان، شاهد حضور میلیونی زائران رضوی در مشهد هستیم که بخش عمده‌ای از سفرها با خودرو شخصی است؛ این موضوع هم تاثیر مضاعفی بر آلودگی هوای شهر داشته و امیدواریم با همراهی همه زائران و مجاوران، شرایط هوایی مطلوبی را داشته باشیم.

نظر شما