شناسهٔ خبر: 54994840 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

امام جمعه شیراز: این خیانت است که یک نفر با ظاهر متدینانه بی حجابی را توجیه کند تا صندوق رای را به نفع خود پر کند/حجاب نقطه مشترک ما و دین یهود است

دژکام نماینده ولی فقیه در شیراز: این خیانت است که یک نفر با ظاهر متدینانه هنجارشکنی دیگران را توجیه کند چون می‌خواهد صندوق رای را به نفع خود پر کند. این انگیزه غلطی است و آنهایی که درعرصه سیاست فعال هستند باید مراقب باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه شیراز با اشاره به بازدید هفته گذشته خود از سه شرکت و مرکز دانش بنیان در شهرک صنعتی شیراز افزود: حرف این مراکز این بود که اگر حمایت شوند می توانند برای هزار نفر در رشته‌های مختلف از جمله  فنی و مهندسی اشتغال ایجاد کنند. امیدواریم همه این ظرفیت‌ها فعال شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه شهرک صنعتی شیراز ظرفیت های زیادی دارد، گفت: مدیران یک مرکز تولید خودرو بر این باور هستند اگر خط تولید فعال کنند جوانان زیادی سر کار می روند. قطعات یدکی این مرکز در شهرک صنعتی شیراز قابل تولید است.

آیت الله دژکام گفت:مسئولان مربوطه به ویژه مسئولان در بخش صنعت و معدن که مسئولیت مستقیم دارند به صورت  جدی‌تر پای کار آیند و ظرفیت های استان را فعال کنند.

وی با بیان اینکه وزیر نفت مجموعه پتروشیمی فارس را جزو صنایع مادر کشور می‌داند، گفت: توقع این است که توسعه این مجموعه متناسب با توانمندی و سابقه فارس مدنظر باشد یک خط تولید فعال شود تا جوانان بتوانند مشغول به فعالیت شوند.

دژکام گفت: در این عرصه، باید عادلانه حق شیراز و فارس در نظر گرفته شود.

حل مسائل جوانان در گروی فراهم شدن زمینه اشتغال و ازدواج است

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه امیدواریم با حمایت همه جانبه مردم و مسئولان مشکلات جلوی پای جوانان حل شود، گفت: اگر می‌خواهیم مسأله جوانان را حل کنیم و بحث عفاف و حجاب را تاکید کنیم باید آنها شغل داشته باشند و بتوانند ازدواج کنند. 

دژکام ادامه داد: حرف معقول این است اول شغل ایجاد شود و زمینه ازدواج آسان فراهم شود تا بعد به حجاب و عفاف برسیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اعتقاد به اینکه یکی از مشترکات ادیان حجاب است، گفت:مدیران باید تقسیم کار اجتماعی را مراعات کنند تا فرهنگ‌سازی در زمینه حجاب و عفاف را خیلی خوب جلو ببریم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سکونت پیروان ادیان الهی در شیراز عنوان کرد:  روزهای اخیر در دیدار با رئیس انجمن کلیمیان شیراز به این موضوع اشاره کردم که یک چیزهایی بین ما از جمله حجاب مشترک است؛ یکی از اعضای این انجمن گفت این وجه و کفین که شما می‌گویید این تعبیر در تعالیم ما هم هست و اگر کسی بخواهد یهودی هم باشد پوشش لازم دارد. 

دژکام در ادامه افزود: اگر کسی شعار بی حجابی یا بدحجابی بدهد خارج از همه ادیان است، نمی‌تواند خودش را متدین فرض کند. 

وی افزود: برخی در حرکتی غیراخلاقی، یک مسأله فرهنگی را دستاویز یک کار سیاسی قرار می دهند، استفاده ابزاری از حجاب برای رقابت های سیاسی یک خیانت است که روز قیامت جوابش را نمی‌توانند بدهند. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: این خیانت است که یک نفر با ظاهر متدینانه هنجارشکنی دیگران را توجیه کند چون می‌خواهد صندوق رای را به نفع خود پر کند. این انگیزه غلطی است و آنهایی که درعرصه سیاست فعال هستند باید مراقب باشند.

دژکام ابرار کرد: امیدوارم با ابعاد مختلف حجاب و عفاف که مطرح کردیم چهارچوب صحیحی برای این اقدام فرهنگی شکل بگیرد که مستمر باشد نه اینکه در حد یک طرح و یک کار ستادی باقی بماند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: تعیین اولویت اقدام به عمل برای دولت و ملت با رهبر معظم انقلاب است و رهبری به تولید، توجه ویژه‌ای داشته‌اند؛ نباید فریب برخی از جریان‌ها را بخوریم.

دژکام گفت: مدیران اجرایی اولویت اول را در همان جهتی که رهبر گفته قرار دهند و مشکلات مردم را حل کنند وقتی مشکلات حل شود، مردم هم حرف ما در مسائل فرهنگی بهتر خواهند شنید.

وی یادآوری کرد: اهمیت مسائل را فراموش نکرده و نمی کنیم احساس می‌کنیم در برخی از این حرکات سوای حساسیت فرهنگی اخلاقی و ارزشی مسئله دیگری وجود دارد، شیطان از هر دری وارد می شود که ما را از وظیفه اصلی که پیگیری راهبردهای رهبر معظم انقلاب اسلامی دور کند و منحرف کند حواسمان باشد هر کس کار خود را مطابق وظایفش انجام دهد.

دژکام همچنین با بیان اینکه خدا درهای برکت آسمان و زمین را بر روی کسی که با تقوا باشد باز می‌کند، گفت: یکشنبه ۱۹ تیرماه، روز دهم ذی الحجه عید قربان و عید حاجیان است که همه باید به آنچه که وظیفه دینی و عبادی است عمل کنند؛ خصوصا قربانی و رساندن گوشت قربانی به نیازمندان. 

وی ادامه داد: با گرانی که پیش آمده برای برخی خانواده‌ها امکان تهیه گوشت به اندازه‌ای که باید، وجود ندارد؛ هر کس توانی دارد و می تواند قربانی کند به ویژه حاجیانی که در حج واجب بوده اند در عید قربان می‌توانند از این طریق به افراد نیازمند کمک کنند.

دژکام اضافه کرد: روز شنبه، روز عرفه و دعا و نیایش است، مسئولان می‌توانند در این روز (در ادارات) فرصتی برای دعا مشخص کنند، چون نیاز فردی و ملی است؛ اگر رفع مشکلات جهان اسلام را بخواهید، خدا عنایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی از مومنین در این ایام برای ازدواج آسان تلاش کردند و یک خانواده با تهیه ۱۴ سری جهیزیه، ۱۴ زوج به خانه خودشان فرستادند امیدوارم باز هم شاهد اینگونه اقدامات باشیم

 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما