شناسهٔ خبر: 54994627 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تجلیل علما و سران طوایف هرمزگان از تلاش نیروهای امدادی و سپاه برای خدمات‌رسانی به مردم مناطق‌ زلزله‌زده

همایش سران طوایف و علمای شیعه و اهل سنت به میزبانی قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه در ستاد امداد زلزله زدگان بندرلنگه در منطقه دژگان بندرلنگه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، در این گردهمایی، جمعی از سران طوایف منطقه، امامان جمعه و جماعات شیعه و سنی شیوخ و مولوی های بنادر لنگه، خمیر، قشم و دهستانها و روستاهای تابعه، برخی از مدیران حوزه های علمیه شیعه و اهل سنت منطقه و جمعی از مسئولان، امدادگران و نیروهای جهادی ستاد مرکزی مردم یاری و کمک به زلزله زدگان شرکت داشتند.

محور این تجمع بزرگ، تجلیل از خادمان مردم، گروه‌های جهادی و امدادی و پاسداشت وحدت و همدلی همه ارکان و اقشار مردمی منطقه و سران طوایف و شیوخ و مولوی ها و امامان جمعه و جماعات با مسئولان به ویژه نیروهای جهادی و امدادی در مدیریت مسائل منطقه با اولویت ساماندهی مشکلات ناشی از زلزله اخیر بود.

سخنرانان به ویژه نمایندگان مردمی حاضر در این گردهمایی و علمای اهل سنت منطقه، از سرعت عمل و اهتمام ویژه دولت و نیروهای مسلح، گروه‌های مختلف جهادی و مردمی در رسیدگی به‌هنگام به مشکلات مناطق زلزله زده هرمزگان تقدیر و تشکر کردند.

تعدادی از علما و امامان جمعه، سران طوایف اهل سنت و شیعه بندرعباس، بندرلنگه، قشم و بندر خمیر طی سخنان جداگانه‌ای وحدت و پیوستگی مردم و مسئولان در منطقه را لطف و نعمت ویژه خداوندی توصیف و از آن به عنوان یک الگوی مناسب و شایسته نام بردند و از نقش موثر همه عوامل دخیل در عملیات امدادرسانی و مردم یاری در زلزله اخیر به ویژه نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تجلیل و تقدیر کردند.

سردار محمد مارانی، فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه که قرارگاه تحت امرش، میزبانی این تجمع را عهده دار بود و در نقطه کانونی  مدیریت و هدایت عملیات امداد و نجات و مردم یاری زلزله اخیر قرار دارد، طی سخنانی گفت: همدلی و انسجام حاکم در منطقه یک موهبت الهی است.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار مردم و دولت، نوکر و فدایی مردم و نظام اسلامی است.

سردار مارانی با اشاره به ابعاد زلزله اخیر در هرمزگان تاکید کرد: در این حادثه طبیعی و حوادث مشابه که بخشی از ذات و ماهیت جغرافیای مناطق مختلف است، سپاه مثل همیشه با همه وجود به میدان آمده و در کنار مردم و همه ارکان نظام، نقش نوکری و خدمت‌گزاری خود را ایفا می کند و بر این توفیق، خداوند را شاکر و سپاسگزاریم.

وی افزود: امروز سپاه پاسداران در عرصه‌های گوناگون، به پشتوانه مستحکم و کانون امید و سازندگی برای مردم و کانون ترس و وحشت برای دشمنان قسم‌خورده این مردم و این انقلاب تبدیل شده است.

نظر شما