شناسهٔ خبر: 54994204 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

خطیب جمعه تیریز : ترویج بدحجابی در برنامه های صدا و سیما ، دلیل حلیت و مشروعیت آن نیست / مگر تقلید شما صدا و سیماست؟

فارس نوشت :حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند که من شوهر و پدر و مادر دارم و با بدحجابی من مشکلی ندارند، گفت: پدر و مادر و شوهر در حیطه اختیاری خود تصمیم می‌گیرند و حجاب امری اجتماعی و رعایت آن حق اجتماعی است. 

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز و در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای امام خمینی(ره) تبریز به پیام مهم رهبر معظم انقلاب به حجاج اشاره کرد و اظهار داشت: مضمون این پیام اینگونه بود که غرب مستکبر در منطقه‌ی حسّاس ما و اخیراً در همه‌ جهان روزبه‌روز ضعیف‌تر شده است. پریشانی و ناکامی آمریکا و همدست جنایتکار او یعنی رژیم غاصب در منطقه را می‌توان در صحنه‌ حوادث فلسطین و لبنان و سوریه و عراق و یمن و افغانستان به وضوح تماشا کرد.

وی ادامه داد: از رهبر معظم تشکر می‌کنیم که چنین پیام پرمغزی را صادر کردند.

امام جمعه تبریز با بیان سخنی دیگر از سوی برخی اعم از اینکه به شما چه ربطی دارد و من را در قبر شما نمی‌گذارند را مورد اشاره قرار داد و گفت: درست است که حتی نزدیک‌ترین فرد در قیامت به فریاد ما نخواهد رسید ولی یکی از اصول دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند فلسفه حجاب احترام به شخصیت زن است و در عوض یکی دیگر بگوید که من این احترام را نمی‌خواهم، در این صورت چه کار کنیم؟ گفت: حجاب امر شرعی و اجتماعی است و آزادی فردی و خواسته شخصی تا جایی راه دارد که به حقوق اجتماعی دیگران ضرر نرساند. میدان برای انتخاب وقتی مجاز است که منع شرعی ندارد.

پریشانی و ناکامی آمریکا را می‌توان به وضوح در منطقه دید/ حجاب امری اجتماعی و رعایت آن حق اجتماعی است

بیشتر بخوانید:

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند که من شوهر و پدر و مادر دارم و با بدحجابی من مشکلی ندارند، گفت: پدر و مادر و شوهر در حیطه اختیاری خود تصمیم می‌گیرند و حجاب امری اجتماعی و رعایت آن حق اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه حرام و حلال دو مقوله شرعی است و تا قیامت هم تغییر نخواهد کرد، گفت: رضایت شوهر در بی‌حجابی همسر جز اینکه او را شریک گناه می‌کند، هیچ سود دیگری ندارد.

خطیب جمعه تبریز با بیان سوالی از سوی برخی مبنی بر اینکه اگر بی‌حجابی بد است چرا صدا وسیما فیلم‌هایی پخش می‌کند که ترویج بی‌حجابی است، گفت: برای اینکه صدا وسیما به طور خاص و عام وارد ترویج احکام دینی نشود و خود را با این مضمون تطبیق ندهد، قابل پذیرش نیست زیرا صدا و سیما و تمام رسانه‌ها باید مروج باشند ثانیا مگر تقلید شما صدا و سیماست، حتی خود رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید کرده‌اند در پخش برنامه از صدا و سیما دلیل بر حلیت و مشروعیت آن نیست.



21217

نظر شما