شناسهٔ خبر: 54984857 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در سفر استانی محمدمهدی اسماعیلی به استان قم صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جامعةالزهرا (س)

تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حوزه علمیه خواهران جامعةالزهرا(س) قم با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و سیده زهره برقعی، رئیس جامعة الزهرا(س) به امضا رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در ادامه سفر استانی امروز خود به استان قم با حضور در حوزه علمیه خواهران جامعة الزهرا (س) تفاهم‌نامه همکاری به امضا رساند.

وزیر فرهنگ در این مراسم گفت: تسهیل‌گری فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر و مدیریت فضای فرهنگی کشور از اولویت‌های اصلی وزارت فرهنگ در دولت مردمی به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر توجه به تعالیم دینی در امور فرهنگی و هنری افزود: هم اکنون در وزارت فرهنگ سنگ بنای این موضوع گذاشته شده و امیدواریم با معماری طراحی شده به اهداف متعالی در این زمینه دست یابیم.

وی ادامه داد: امروز در حوزه فرهنگ با میراثی مواجه هستیم که اصلاح آن نیازمند پژوهش و پیمایش است و در کنار آن فعالیت مجموعه‌های دینی چون جامعة الزهرا(س) الزامی است.

رئیس شورای هنر تصریح کرد: وزارت فرهنگ در دوره جدید برنامه‌های کلانی را برای ارتقای حوزه‌هایی مانند عفاف و حجاب، مد و لباس، نهضت بازگشت به مسجد و ... تدارک دیده که بخشی از آن در حال انجام است.

گفتنی است، دیدار با استاد محمدعلی مجاهدی شاعر پیشکسوت آیینی کشور و رونمایی از نشان جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی شهادت قلم از بخش‌های پایانی سفر استانی وزیر فرهنگ به استان قم بود.

نظر شما