شناسهٔ خبر: 54984652 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شایعه داغ پیرامون نیمکت تیم ملی؛ کی روش جانشین اسکوچیچ می شود!

صاحب‌خبر -
شایعه داغ پیرامون نیمکت تیم ملی؛ کی روش جانشین اسکوچیچ می شود!
خبرگزاری آریا صبح امروز ابتدا در فضای مجازی شایعه شد کارلوس کی روش به نیمکت ایران نزدیک شده است.
به گزارش آریا، برخی اعضای کمیته فنی معتقد به بازگشت کارلوس کی روش بودند چرا که اعتقاد دارند کی روش از تیم ملی شناخت دارد و عده‌ای دیگر بازگشت کی‌روش را به خاطر خصوصیات اخلاقی اش صلاح نمی دانستند و اعتقاد داشتند بهتر است نیمکت تیم ملی به یک مربی ایرانی سپرده شود. استدلال این اعضا هم این بود که تا جام جهانی فرصت زیادی باقی نمانده و مربی خارجی نمی تواند کاری برای تیم ملی انجام بدهد و اگر قرار است ایران تنها سه بازی در جام جهانی داشته باشد، همان بهتر که یک مربی ایرانی به جای دراگان اسکوچیچ که جامعه اعتماد خود را به او از دست داده، روی نیمکت تیم ملی بنشیند.
در فدراسیون فوتبال برخی افراد به شکل مشکوکی از دراگان اسکوچیچ حمایت می کنند اما از آنجایی که این فدراسیون تنها تا روز هشتم شهریور ماه معتبر خواهد بود و این مدیران موقت باید بعد از برگزاری مجمع انتخاباتی جای خود را به رئیس واقعی فدراسیون فوتبال بدهند، وزارت ورزش کاری به اصرارِ مدیران موقت ندارد و می‌خواهد نظر کارشناسان را در مورد بهترین تصمیم برای تقویت تیم ملی بداند.
، وضعیت فعلی تیم ملی فوتبال ایران پس از اردوی پر هیاهوی قطر دوباره به حالت تعلیق بازگشته و حالا شایعاتی که در روز های پیش از بازی مقابل الجزایر شنیده می‌شد قوت بیشتری گرفته است؛ شایعاتی که خبر از مذاکرات نهاد های بالادست (وزارت ورزش و ...) با کارلوس کی‌روش سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران می‌دهند.
نکته مهم این است که خبر مربوط به جلساتی که پیرامون این موضوع و جمع‌بندی درباره مسئله سرمربی ایران در جام جهانی بدون اطلاع فدراسیون فوتبال برگزار شده از زبان افراد شرکت کننده نقل و حالا مرز شایعه را درنوردیده و تبدیل به یک موج خبری جدید شده است. در این شرایط اگرچه فدراسیون روی موضع قبلی خود مبنی بر حفظ دراگان اسکوچیچ اصرار می‌ورزد و به کلی در جریان خبرها و مسائل رخ داده نبوده است اما از آنجایی که این سوال امروز از سخنگوی دولت هم پرسیده شد، به نظر می‌رسد که شایعه را باید جدی تر گرفت.
شب گذشته هم در شبکه خبر یک چهره منتقد در برنامه پیمان اسدیان حاضر شد و دوباره سرمربی تیم ملی با اتهامات جدیدی مواجه کرد. در این شرایط تنها مقاومت جدی فدراسیون فوتبال در قبال شایعات می‌تواند مانع از تغییرات آتی و احتمالی شود اما فدراسیونی که درگیر برگزاری انتخابات و مسائل مختلفی است که در حال حاضر با آن دست به گریبان است، بعید است که قوت مخالفت جدی را داشته باشد.
بحث تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال ایران همواره وجود داشته است. دراگان اسکوچیچ که در روزهای بحرانی و خطر حذف از مرحله دوم مقدماتی جام جهانی روی نیمکت تیم ملی نشست، توانست ایران را بی دغدغه به مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی رسانده و آنجا نیز با اقتدار بلیت حضور در قطر را رزرو کند.
اما در تمام این مدت، همواره شایعه جدایی و تغییر پیرامون نیمکت تیم ملی به گوش می رسید. با وجود کسب نتایج درخشان، اما اسکو سایه جانشینان نامداری را روی سر خود احساس می کرد تا اینکه این روزها اخبار و شایعات متعددی درباره احتمال جدایی سرمربی کروات به گوش می‌رسد. از کارلوس کی روش به عنوان جدی ترین گزینه احتمالی به عنوان جانشین اسکوچیچ نام برده می شود هر چند اخبار ضد و نقیضی از احتمال نشستن یک سرمربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی شنیده می شود.
امروز ابتدا در فضای مجازی شایعه شد کارلوس کی روش به نیمکت ایران نزدیک شده است، در ادامه به شکل هدفمندی احتمالا از داخل فدراسیون فوتبال شایعه درخواست سه میلیون یورویی کارلوس کی روش پخش شد تا آنهایی که اصرار دارند نیمکت تیم ملی به کی‌روش سپرده شود، عقب نشینی کنند اما پشت پرده تمام این خبرها و شایعه ها جلسه‌ای است که گفته می‌شود با حضور مدیران رده بالای وزارت ورزش و تمامی اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال برگزار شده است. به اصرار سرپرست موقت فدراسیون فوتبال برای حفظ دراگان اسکوچیچ اشاره شده اما جمع بندی و خروجی جلسه این بوده که صلاح نیست دراگان اسکوچیچ به دلیل شائبه نفوذ دلال ها در تیم ملی و همچنین به واسطه ضعف های فنی اش، در جام جهانی روی نیمکت ایران باشد و بهتر است سرمربیگری تیم ملی به یک سرمربی معتبر واگذار شود.

نظر شما