شناسهٔ خبر: 54982934 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

منابع ۵۰ درصد مشاغل خُرد ایجادی امسال خراسان رضوی از کمیته امداد تامین می شود

مشهد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت:پارسال ۳۰ تا ۴۰ درصد مشاغل خرد استان توسط کمیته امداد ایجاد شد و امسال منابع ۵۰ درصد مشاغل خرد خراسان رضوی از کمیته امداد تامین می شود.

صاحب‌خبر -

رضا سلم آبادی روز پنجشنبه در بازدید از طرحهای اشتغال زایی و مسکن محرومین شهرستان بردسکن گفت: امسال هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان منابع اشتغال به استان اختصاص داده شده است و هدف گذاری ما در استان ایجاد بیش از ۳۳ هزار شغل است که ۲۰ هزار مورد آن شغل جدید و بقیه توسعه و تثبیت مشاغل است.

وی با تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت از راه اندازی پویش "هر خانه یک غذای گرم" در این دهه خبر داد و پیش بینی کرد در این پویش ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم تهیه و بین خانواده های تحت حمایت و آسیب پذیر استان توزیع شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: طبق سالیان قبل با کمک خیران گوشت بیش از ۱۲ هزار راس گوسفند نذری مردم به محرومین داده می شود که بنا بر این است که با توجه به شرایط سخت اقتصادی و معیشتی بیش از ۱۰۰ هزار خانوار به صورت بسته ای گوشت قرمز دریافت کنند. 

سلم آبادی با بیان این که نزدیک به ۵۰ درصد سهمیه تسهیلات مسکن کشور به خراسان رضوی اختصاص یافته است افزود: سهم خراسان رضوی از ساخت پنج هزار واحد مسکن کشور توسط کمیته امداد ۲ هزار و ۴۰۰ فقره است که امید است تا پایان امسال ساخت این تعداد مسکن مدجویان در صورت تامین زمین توسط اداره کل راه و شهرسازی به اتمام برسد.

فرماندار بردسکن نیز در این دیدار گفت: پارسال ۱۰۰ درصد اعتبارات حوزه اشتغال این شهرستان جذب شده و امسال اعتبارات تخصیصی ۴۳ میلیارد تومان است که از  رشدی سه برابری نسبت به پارسال خوردار است.

علی دهقان زاده با تاکید بر توجه به حوزه مهارت آموزی افزود: کمیته امداد توانسته با برگزاری دوره های مهارتی برارتقا و توانمندسازی خانواده ها بیفزاید.

رییس کمیته امداد امام خمینی بردسکن نیز با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیتهای انجام شده در این نهاد گفت:۸۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد در بردسکن در منازل استیجاری زندگی می کنند که با توجه به گرانی اجاره بها و رهن توان پرداخت آن را ندارند و علاوه برمشکلات معیشتی استرس قیمت اجاره بها بر مشکلات آنها اضافه شده است.

سید کاظم حسینی از حمایت از بیش از هزار دانش آموز و دانشجو توسط این نهاد خبر داد و افزود: ۲۲۰ بیمار صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد بردسکن هستند و ۸۰۰ فرزند یتیم و محسنین نیز توسط هزار حامی این شهرستان حمایت می شوند  که با توجه به مشکلات معیشتی کمک های انجام شده به این عزیزان کفاف هزینه ها را نمی دهد.

به گفته او چهار هزار و ۵۰۰ خانوار به تعداد هفت هزار و ۳۰۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بردسکن هستند و در مجموع ۱۲ درصد از جمعیت شهرستان بردسکن در طول سال از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.

بردسکن در فاصله ۲۷۳ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما