شناسهٔ خبر: 54981818 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو شورای شهر بندرعباس:

پرچم غدیر، پرچم حاکمیت اسلام است

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: پرچم غدیر که پرچم حاکمیت اسلام است، باید در عصر غیبت حضرت ولی‌عصر (عج) به دست عالم‌ترین و پاک‌ترین فرد باشد و آن فقیه عادل است که به فرهنگ اسلام ناب آشنا است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام احمد عامری‌سیاهویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امام علی (ع) مظلوم‌ترین تاریخ است. ابر مردی که چشمه‌های حکمت و دانش از کوهسار شخصیت والایش جاری بود.

وی ادامه داد: غدیر الگوی حکومت اسلامی است، سیستم حکومتی در سیره رسول اکرم (ص) این است که قدرت و حکومت باید در دست معصومین (ع) باشد، بنابراین پرچم غدیر که پرچم حاکمیت اسلام است طبق آیه ابلاغ در حجة‌الوداع به دست امیرالمومنین (ع) و بعد از آن به اولاد طاهرش و در عصر غیبت حضرت ولیعصر (عج) باید به دست عالم‌ترین و پاک‌ترین فرد باشد و آن فقیه عادل است که به فرهنگ اسلام ناب آشنا است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تاکید کرد: در فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله) آمده است، "زنده نگه داشتن غدیر زنده نگه داشتن اسلام است، مسئله غدیر ورود نبی مکرم اسلام در امر مدیریت جامعه است و امروز به خود می‌بالیم که زیر پرچم نظام مقدس اسلامی و تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب نمونه بی‌نظیر وحدت اسلامی در مملکت ایران اسلامی را شاهد هستیم".

وی افزود: ضمن دعوت از تمام دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی از کارکنان شهرداری به ویژه از شهردار درخواست دارم که با عشق به ولایت حضرت علی (ع) با بسیج تمام امکانات شهرداری و نهایت کمک از شهرداران مناطق، نواحی، سازمان‌ها و معاونت‌های زیرمجموعه به ویژه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نسبت به تعظیم این شعائر با برگزاری جشن بزرگ عید مسلمانان اقدام کرده و در حمایت از قرارگاه تحول و شورای اجتماعی محلات و پایگاه‌های بسیج مساجد، ائمه جماعت با برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی چاپ و نصب بنر در بیان فضائل امام علی (ع) به ویژه ترویج فرهنگ اطعام غدیری هم‌افزایی کامل داشته باشند.

عامری سیاهویی خاطرنشان کرد: شایسته است سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس به مناسبت ایام پیش‌رو با راه‌اندازی پویش مردمی به منظور کاهش جرایم غیرعمد، برنامه ویژه‌ای جهت فراهم کردن زمینه آزادسازی زندانیان را فراهم کند.

نظر شما