شناسهٔ خبر: 54980002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماز عید قربان در شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری اقامه‌ می‌شود

شهرکرد - ایرنا - رییس ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نماز عید قربان در تمامی مناطق پیش‌بینی شده در شهرها و روستاهای استان برگزار می‌شود، گفت: نماز عید در مرکز استان ساعت هشت صبح در مصلای امام خمینی (ره) و به امامت نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد اقامه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمد کریمی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با هماهنگی ائمه جمعه و جماعت و همچنین روحانیون مستقر و طرح هجرت استان، مراسم اقامه نماز عید قربان در تمامی میعادگاه‌های نماز و تعدادی از گلزارهای شهدا، مساجد و امامزادگان و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برپا می‌شود.

وی درباره اقامه نماز عید در شهرکرد نیز افزود: برنامه‌ریزی برای قرائت دعای ندبه پیش از اقامه نماز عید در مصلای و جابه‌جایی نمازگزاران از مناطق مختلف شهر به سمت مصلای امام خمینی (ره) با همکاری شرکت اتوبوس‌رانی انجام شده است.

کریمی یادآور شد: نیروی انتظامی استان نیز در این روز، طرح ترافیک را در مسیرهای منتهی به اماکن اقامه نماز عید اجرا می‌کند.

رییس ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری همچنین به استقرار پایگاه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان در محل‌های اقامه نماز عید قربان اشاره کرد و گفت: این پایگاه‌ها آماده دریافت نذورات مردمی در این روز هستند.

وی یادآور شد: مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد از ساعت ۱۶:۳۰ روز عرفه نیز میزبان مومنان الهی در این مراسم پرفیض است.

کریمی در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دهه امامت و ولایت در استان نیز اظهار داشت: با همکاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)، ۲ مسابقه کتاب‌خوانی در این دهه برای عموم علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

وی به اعزام سه نفر از استادان تخصصی برای برپایی دوره‌های غدیرشناسی به استان در این دهه اشاره کرد و گفت: این استادان در مدت حضور خود در استان در نشست‌های عمومی و پرسش و پاسخ با محوریت نماز و مهدویت به تبیین مفاهیم امامت و ولایت می‌پردازند.

به گزارش ایرنا، نماز قربان ۲ رکعت است که نمازگزار باید در رکعت اول بعد از خواندن حمد و سوره، پنج تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر یک قنوت بخواند. بعد از قنوت پنجم، تکبیر دیگری باید گفته شود و به رکوع رود و دو سجده به جا آورد و برخیزد و در رکعت دوم، چهار تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر قنوت بخواند و تکبیر پنجم را بگوید و به رکوع رود و بعد از رکوع دو سجده کند و تشهد بخواند و نماز را سلام دهد.

نظر شما