شناسهٔ خبر: 54978710 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشتار دام عید قربان در ورامین فقط در کشتارگاه خورین انجام می‌شود

ورامین - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی ورامین گفت: به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، هر گونه کشتار دام در معابر ورامین ممنوع بوده و فقط در کشتارگاه خورین انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

مهدی اصغری روز پنجشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح ویژه نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان ورامین در آستانه عید سعید قربان با آماده باش کلیه عوامل و کارشناسان و همکاری ناظرات شرعی از روز شنبه هفته آینده در مناطق مختلف شهرستان آغاز شده و بر نحوه ذبح دام شرعی خیرّین و نیک اندیشان نظارت جدی می‌شود.
وی افزود: این طرح با استفاده از دو اکیپ بازرسی و حضور ۴ بازرس سیار و یک اکیپ ثابت مسقر در شبکه دامپزشکی اجرا می‌شود و کلیه فعالیت‌های مربوط به ذبح دام مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در روز عید سعید قربان، کشتارگاه خورین ورامین در آماده باش کامل به سر برده و نیروهای این کشتارگاه کلیه دام‌های قربانی را به صورت رایگان زیر نظر دو دامپزشک قربانی کرده، شقه می‌کنند و آلایش‌های حیوانی را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهند تا دام ذبح شده با مشکلی مواجه نباشد.
رئیس دامپزشکی ورامین اضافه کرد: در روز عید سعید قربان، ناظر شرعی نیز در کشتارگاه خورین مستقر است و نحوه ذبح دام با رعایت دستورات دین مبین اسلام مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: از کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نیز درخواست شده تا خیرّانی که قصد اهدای دام دارند را به دامپزشکی و کشتارگاه خورین ارجاع دهند تا عملیات ذبح زیر نظر کارشناسان انجام شود.
اصغری تأکید کرد: به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام، جمع شدن خون‌آبه و تجمع حشرات هر گونه ذبح دام خارج از کشتارگاه خورین ممنوع است.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
دهم ذی‌الحجه مطابق با دهم مرداد ماه، روز عید سعید قربان است.

نظر شما