شناسهٔ خبر: 54978505 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری همایش بین المللی بازشناسی جایگاه حج در تقویت همگرایی اسلامی در قم

همایش بین‌المللی بازشناسی جایگاه حج در تقویت همگرایی اسلامی، فرصت‌ها و چالش‌ها در قم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

همایش بین‌المللی بازشناسی جایگاه حج در تقویت همگرایی اسلامی، فرصت‌ها و چالش‌ها امروز با پیام آیت الله سبحانی از مراجع تقلید در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

آیت الله سبحانی در  پیامی به این همایش، توحید و اتحاد را دو رکن استوار در اسلام خواند وگفت: حج بالاترین کانون و مظهر معرفی این دو رکن اساسی است.

این مرجع تقلید عبادت حج را فراتر از رابطه بنده و خداوند دانست و گفت: فریضه حج، عاملی برای ساماندهی مناسبات گوناگون بین مسلمانان است.

او وحدت اسلامی را زمینه ساز رسیدن به اهداف امت اسلامی خواند، که این مهم برعهده نخبگان و عالمان جهان اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت هم در این همایش بین المللی حج را پایگاهی برای تقویت و انتقال معارف دینی به تمامی نقاط جهان خواند و رشد دینی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جهان اسلام را در گرو تقویت اتحاد و بهره مندی از ظرفیت‌های کم نظیر فریضه حج دانست.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نقش اندیشمندان در معرفی این ظرفیت به دولت‌ها و ملت‌های مسلمان را مهم خواند و گفت: حج زمینه عزتمند شدن امت اسلامی را فراهم می‌کند و این نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام هستند که باید از این فرصت استفاده کنند.

دبیر علمی این همایش هم از ارسال بیش از ۷۰ مقاله به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی به این دبیرخانه همایش خبر داد و  گفت: بعد از داوری، ۲۰ مقاله پذیرفته شد که در قالب کتاب به چاپ خواهد رسید.

حجت الاسلام محمد مهدی تسخیری گفت: اندیشمندانی از کشور‌های لبنان، عراق، سوریه، یمن، پاکستان و اندونزی به صورت حضوری و مجازی در این همایش شرکت کردند.

نظر شما