شناسهٔ خبر: 54975040 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

نظارت 64 تیم دامپزشکی بر ذبح دام عید قربان در آذربایجان غربی

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: 64 تیم دامپزشکی بر ذبح دام در روز عید قربان در استان نظارت خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

سید امید خلیل زاده در گفت و گو با ایلنا، بیان کرد: برای کنترل بهداشتی کشتار دام‌های قربانی و تامین بهداشت عمومی، دامپزشکی استان  با تعداد 19 اکیپ ثابت و 45 اکیپ سیار در روز عید قربان در سطح استان فعالیت می‌کنند.

خلیل زاده  افزود: مردم استان برای جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، دام‌های قربانی خود را فقط از مراکز عرضه دام تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند و از خرید دام زنده از کنار معابر عمومی و افراد غیرمجاز خودداری شود.

وی گفت: ذبح دام باید صرفا در کشتارگاه‌های دام استان و زیرنظر ناظر بهداشتی و شرعی انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: برای جلوگیری از بیماری تب کریمه کنگو گوشت تازه دام نذری قبل از مصرف ۲۴ ساعت در دمای یخچال (صفر تا چهار درجه) نگهداری شود و هنگام تکه کردن گوشت یا شستشوی آن حتما از دستکش استفاده شود.

خلیل زاده ادامه داد: به منظور حفظ سلامتی خود و دیگر شهروندان، اجرای دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با بیماری کرونا (کووید ۱۹) درخصوص رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش باید مدنظر قرار گیرد.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی در خاتمه افزود: ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دام های قربانی مستقر در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی در روز عید قربان  با شماره تماس 32776550 و 32426848 شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه و سامانه ارتباطی 1512 از ساعت 6 صبح الی 14 بعد از ظهر  آماده ارائه هرگونه راهنمائی و پاسخگویی به سئوالات شهروندان است.

نظر شما