شناسهٔ خبر: 54974730 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختتامیه نخستین جشنواره عکس «آلما» با معرفی نفرات برتر در بهار

نخستین جشنواره عکس «آلما» با معرفی نفرات برتر دراین شهرستان پایان یافت.

صاحب‌خبر -

دبیر جشنواره نخستین عکس «آلما» گفت: نخستین جشنواره عکس «آلما» از بین یک هزار و ۶۴۶ اثر در بخش عکاسی حرفه ای، ۳۱ اثر و از بین ۱۱۶ اثر در بخش آماتور (عکاسی با تلفن همراه)، ۱۰ اثر به بخش نمایشگاه راه یافتند.

مراسم پایانی نخستین جشنواره عکس «آلما» با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان همدان و جمعی از مسئولان، هنرمندان و عکاسان استان همدان در فرهنگسرای آیت الله بهاری شهر بهار برگزار شد.

حبیب شهنوازیان گفت: علاوه بر این، سه اثر برتر و یک اثر شایسته تقدیر در ۲ بخش حرفه‌ای و آماتور با آراء داوران معرفی و تجلیل شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان در این مراسم گفت: برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌ها نیازمند شناخت محیط پیرامون و وضع موجود است و جشنواره عکس «آلما» بخش کوچکی از پتانسیل‌های شهرستان بهار را به صورت متنوع، زیبا و هنرمندانه از موضوعات مختلف صنعت، گردشگری، اماکن تاریخی، فعالیت‌های مختلف فرهنگی نشان داد.

ظاهر پورمجاهد گفت: باید بعد از شناخت محیط، برنامه‌ای برای ارتقا و موفقیت، تدوین شده و با استفاده از پتانسیل و امکانات و اطلاع رسانی و معرفی موقعیت و امکانات موجود، برای رسیدن به موفقیت ذهنیت مثبتی ایجاد شود.

او گفت: این جشنواره نیز با همراهی و تلاش مردم و به ویژه جوانان، توانست قدمی برای مدیریت برنامه توسعه و پیوست فرهنگی بردارد و با طرح موضوعات شهرستان به صورت هنرمندانه، هم در انتخاب موضوع و پوشش مباحث تولیدی و هم ارتباط موضوع فرهنگی و تولید، با جلب نگاه مثبت مخاطبان، در اجرای برنامه‌ها همراه دولت باشد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان همدان نیز با تاکید بر ارزش و جایگاه رسانه گفت: دوربین عکاسی یکی از ابزار‌های رسانه‌ای است که پس از گذشت سال‌ها، امروز نه تنها ارزش خود را از دست نداده، بلکه تأثیر و جایگاه آن در جامعه بشری به طور کامل مشهود است.

مسعود ویژه در ادامه گفت: این رویداد‌ها در نشان دادن توانمندی‌ها و دستاورد‌ها ایران اسلامی اهمیت زیادی داشته و ضمن آگاهی بخشی در جامعه، تاثیر قابل توجهی هم در جهت رشد و توسعه همه جانبه کشور دارند.

او گفت: هنر عکاسی نشان دادن توانمندی‌ها در قالب هنر است و برگزاری جشنواره عکس «آلما» در شهرستان بهار، تلاش ارزشمندی است که آن را به فال نیک گرفته و از همه دست‌اندرکاران این رویداد قدردانی می‌کنم.

نظر شما