شناسهٔ خبر: 54973021 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

همه چیز در مورد گور سلاخ خدایان - خدایانی که پاسخ دعاهایت را نمی‌دهند بکش!

آن قدر زنده ماندی تا خودت تبدیل به یک ویلن شدی! / IGN

صاحب‌خبر -

در دنیای کمیک‌های مارول انواع دسته‌های خدایی دیده شده‌اند. شاید بتوان گفت که مشهورترین آن‌ها به لطف ثور و ماجراهایش، ازگاردی‌ها هستند. طبیعتاً این خدایان پیروانی نیز دارند که آن‌ها را می‌پرستند. اما چه می‌شود وقتی یکی از این خدایان پاسخ دعاهای یکی از پیروانشان را ندهند؟ آن وقت است که موجودی مثل گور سلاخ خدایان به وجود می‌آید.

اما گور کیست و چگونه لقب «سلاخ خدایان» به او داده شده است؟ چگونه این موجود فضایی جزو قدرتمندترین دشمنانی محسوب می‌شود که در برابر ثور قرار گرفته‌اند؟ در این مطلب شما را با شخصیتی آشنا می‌کنیم که قصد دارد تمام خدایان دنیای مارول را از بین ببرد.

شناسنامه گور سلاخ خدایان (Gorr the God Butcher)

– اولین حضور: شماره ۲ کمیک Thor: God of Thunder (انتشار در ماه ژانویه سال ۲۰۱۳)
– ناشر: مارول
– پدیدآورگان: جیسون آرون (Jason Aaron) و اسد ربیچ (Esad Ribic)
– نام واقعی: گور
– کمیک‌های پیشنهادی برای مطالعه:
شماره ۱ تا ۱۱ کمیک Thor: God of Thunder (انتشار از ماه نوامبر سال ۲۰۱۲ تا ماه آگوست سال ۲۰۱۳)
شماره ۱ تا ۴ کمیک King Thor (انتشار از ماه سپتامبر تا دسامبر سال ۲۰۱۹)
شماره ۲۴ کمیک Thor (انتشار در ماه آوریل سال ۲۰۲۲)

گور قصاب خدایان کیست؟

گور سلاخ خدایان در کمیک‌های مارول گور سلاخ خدایان در کمیک‌های مارول

حتماً یک دلیل منطقی وجود دارد که به گور لقب «سلاخ خدایان» داده شده است. این موجود فضایی کینه‌جو را می‌توان یک قاتل سریالی فرض کرد که خدایان را هدف قرار می‌دهد. گور که زمانی فقط یک موجود خوش‌حال، سر به زیر و خانواده دوست محسوب می‌شد، در طی ماجرایی مجبور به تماشای از دست رفتن خانواده‌اش شد. چون که دعاهایش برای نجات از این وضع مستجاب نشد، گور به این نتیجه رسید که هیچ کدام از خدایان ارزش عشق و تعلقی که از طرف ستایش‌گرانشان به آن‌ها می‌رسد را ندارند.

برای اثبات این عقیده‌اش هم زندگی طولانی خود را صرف این می‌کند تا کل هستی را از تمام خدایان خلاص کند. تقابل گور با خدای رعد نیز غیرقابل اجتناب بود؛ خدایی که با قصاب خدایان به مبارزه پرداخت اما توانست جان سالم به در ببرد و داستانش را برای بقیه تعریف کند.

به تو… کمک کنم؟ به تو کمک کنم؟! تو کجا بودی؟! کجا بودی وقتی که بچه‌هام گرسنگی می‌کشیدن؟! وقتی که همسرم برای کمکت فریاد می‌زد؟! وقتی که مادرم مثل یه حیوون سلاخی می‌شد!! تو کجا بودی وقتی ما به خدایانمون نیاز داشتیم؟!

گور سلاخ خدایان – شماره ۶ کمیک Thor: God of Thunder

اوریجین گور سلاخ خدایان

گور سلاخ خدایان روی کاور شماره ۲ کمیک Thor: God of Thunder (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید) گور سلاخ خدایان روی کاور شماره ۲ کمیک Thor: God of Thunder (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید) گور سلاخ خدایان روی کاور شماره ۲ کمیک Thor: God of Thunder (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید)

گور یکی از شخصیت‌های جدید در میان ویلن‌های دنیای مارول و ثور است که در کمیک Thor: God of Thunder معرفی شد. این سری آغاز نویسندگی جیسون آرون برای یک ماجرای طولانی و تأثیر گذار در مسیر زندگی خدای رعد بود. ماجرایی که در طول آن جین فاستر (Jane Foster) عنوان ثور را به دست می‌آورد.

گور، ویلن اصلی ۱۱ شماره اول Thor: God of Thunder به حساب می‌آمد. این سری کمیک، گور را به عنوان یک شخصیت که زمانی فقط یک موجود فضایی عادی بوده و به خاطر مرگ همسر و فرزندانش به مرز دیوانگی رسیده معرفی می‌کند. بعد از این ماجرا و رد وجود خدایان، گور توسط افراد هم‌نوعش که به طور متعصبانه‌ای مذهبی بودند تبعید می‌شود. اما او پس از سرگردانی در سرزمین‌هایی نابود شده و تماشای نبرد دو خدای قدرتمند، به نتیجه‌ای می‌رسد. گور تصمیم می‌گیرد که اگر خدایان وجود دارند ولی به دعاهای پرستش‌کنندگانشان پاسخی نمی‌دهند پس لیاقت زندگی کردن را ندارند.

بعد از این که نکروسورد تماماً سیاه را از چنگ بازنده این نبرد خارج می‌کند، گور قدرت‌هایی شگفت انگیز کسب می‌کند و انتقامی طولانی با هدف به قتل رساندن تمام خدایان در هستی را پیش می‌گیرد. این هدف باعث می‌شود تا نهایتاً در دوران قرون وسطی پا به زمین بگذارد، ثور جوان را به دام بیندازد و برای به دست آوردن اطلاعات از خدایان ازگارد او را شکنجه کند. خدای رعد فرار کرده و گور را زخمی می‌کند، البته با باور این که برای همیشه خطر او را دفع کرده است.

اما به جای این اتفاق، گور سر از دنیای حال حاضر در می‌آورد. ثورِ کنونی مجبور می‌شود تا کنار نسخه جوان خودش از دوران وایکینگ‌ها و همینطور یک ثور پیر از آینده‌ای بسیار دور قرار بگیرد تا با خطری مقابله کند که تمام خدایان را تهدید می‌کند. گور، تعداد زیادی از خدایان را به بند می‌کشد و آن‌ها را مجبور می‌کند تا سلاحی آخرالزمانی به اسم گاد بمب (God-Bomb) بسازند. بمبی که در طول زمان منفجر خواهد شد و تمام خدایان را در یک آن نابود می‌کند.

با این حال گور اثبات می‌کند که خودش بزرگ‌ترین دشمن خودش است. او بدلی از پسر از دست رفته‌اش به نام آگار (Agar) می‌سازد، کسی که بی‌رحمی پدرش را محکوم کرده و به او عنوان «خدای دورویی» می‌دهد. آگار به ثور این توانایی را اعطا می‌کند که در برابر انفجار بمب خدا مقاومت کند. خدای رعد هم از قدرت دو میولنیر (Mjolnir) استفاده می‌کند و خطر گور را یک بار و برای همیشه از بین ببرد.

حتی پس از مرگ قصاب خدایان باز هم این شخصیت تأثیرات خود را بر دنیای مارول می‌گذارد. گور باعث ایجاد شک در ذهن ثور شده و این پرسش را برای او ایجاد می‌کند که آیا خدایان واقعاً آن قدر که به نظر می‌آیند نجیب و خیرخواه هستند یا نه.

نیک فیوری (Nick Fury) از این موقعیت استفاده کرد و در سال ۲۰۱۴ و در طی خط داستانی Original Sin با زمزمه کردن جمله «حق با گور بود» به درون گوش فرزند اودین، آن قدر خدای رعد را سرخورده می‌کند که او شایستگی بلند کردن میولنیر را از دست می‌دهد. این اتفاق باعث می‌شود تا راه جین فاستر برای به دست گرفتن میولنیر و تبدیل شدن به ثوری جدید باز شود.

گور سلاخ خدایان حتی در آینده بسیار دور نیز بازمی‌گردد تا کینه‌اش با ثوری که حالا تبدیل به آل‌فادر شده را ادامه دهد. اما همکاری ثور و لوکی جلوی سلاخ خدایان در به بند کشیدن دنیا را می‌گیرد. در نهایت، قصاب خدایان نابود می‌شود اما به عنوان یک موجود فانی عادی دوباره احیا شده تا بقیه دوران زندگی‌اش را در آرامش سپری کند.

اوریجین نکروسورد تماماً سیاه

نکروسورد تماماً سیاه در دست گور قصاب خدایان نکروسورد تماماً سیاه در دست گور قصاب خدایان

داستان‌های جدید مارول ذات واقعی شمشیری که در دست گور قصاب خدایان است برملا کرده‌اند. این شمشیر نکروسورد تماماً سیاه یا آل بلک نکروسورد (All-Black the Necrosword) نام دارد و به دست نال (Knull)، خدای سیمبیوت‌هایی مثل ونوم (Venom) و کارنیج (Carnage)، ساخته شده است.

نال از همان انفجار بیگ بنگ به بعد علیه سلستیال‌ها (Celestial) و دیگر قدرت‌های کیهانی با هدف بازگشت به زمانی که وجودیت چیزی جز پوچیِ سیاه و بی‌انتها نبود جنگی آغاز کرده است. به نوعی گور، بدون اطلاع قبلی، در مسیر اهداف نال قدم برمی‌داشت.

قدرت‌ها و توانایی‌های گور

به طور کلی گور فقط یک موجود فضایی است که به جز استعداد چشم‌گیرش در شکنجه و بازجویی، قدرت خاص دیگری ندارد. اما بعد از این که سلاح باستانی نکروسورد تماماً سیاه به دستش می‌رسد، گور جاودان می‌شود و توانایی‌هایی مثل قدرت، سرعت، پایداری و ترمیم بهبود یافته به همراه قابلیت پرواز به او می‌رسد.

گور حتی می‌تواند از آل بلک نکروسورد استفاده کند تا سازه‌هایی بسیار بُرنده و خدمتگزارنی زنده که بلک برزرکر (Black Berserker) نام دارند، به وجود آورد.

نقطه ضعف اصلی گور این است که قدرت‌هایش تماماً به شمشیرش وابسته هستند. علاوه بر این، حس تنفر از خودی که در اعماق وجودش دارد، بزرگ‌ترین عواملی محسوب می‌شوند که می‌توانند باعث ضربه خوردنش شوند.

گور قصاب خدایان خارج از دنیای کمیک‌ها

گور قصاب خدایان کریستین بیل در فیلم Thor: Love and Thunder تایکا وایتیتی گور قصاب خدایان کریستین بیل در فیلم Thor: Love and Thunder تایکا وایتیتی

گور قصاب خدایان شخصیتی‌ست که نسبتاً به تازگی به دنیای کمیک‌های مارول اضافه شده است. البته با وجود دوران پررنگ استفاده از او در کمیک‌ها، حضور او کوتاه مدت و مربوط به یک خط داستانی خاص بود. با این اوصاف طبیعی است که این شخصیت زیاد در خارج از دنیای کمیک‌ها دیده نشده باشد.

ولی با این وجود اولین حضور خارج از کمیک سلاخ خدایان نه صرفاً یک اثر لایو اکشن، بلکه یکی از فیلم‌های اختصاصی ثور در دنیای سینمایی مارول است. حتی برای ایفای نقش گور قصاب خدایان نیز از کریستین بیل در فیلم Thor: Love and Thunder تایکا وایتیتی در دنیای سینمایی مارول استفاده می‌شود.

به مطالعه در مورد ثور ادامه دهید

  • ۵ ویژگی خاص بدن ثور
  • ۵ ویژگی خاص بدن خدایان ازگاردی
  • چرا ثور در داستان جنگ داخلی حضور نداشت؟
  • ثور اساطیری با ثور مارول چه تفاوت‌هایی دارد؟
  • ۵ شخصیت منفی که توانستند پتک تور را به دست بگیرند

پرسش‌های متداول در مورد گور سلاخ خدایان

چرا به گور لقب قصاب خدایان داده‌اند؟

گور زمانی صرفاً یک موجود فضایی خانواده دوست و سر به زیر محسوب می‌شد که به زندگی‌اش مشغول بود. در طی یک ماجرا، این فضایی مجبور می‌شود تا شاهد مرگ همسر و فرزندانش باشد. او برای نجاتی از این وضعیت بسیار دعا کرد اما دعاهایش مستجاب نشد. بنابراین به این نتیجه رسید که خدایان شایسته پرستش نیستند. هم‌نوعانش گور را به خاطر این طرز فکرش تبعید کردند. این فضایی نیز در تبعیدش شاهد نبرد دو خدا و شکست یکی از آن دو بود. این اتفاق باعث شد تا گور هدف جدیدی برای زندگی‌اش انتخاب کند: از بین بردن تمام خدایان دنیای مارول.

سلاح گور سلاخ خدایان چیست؟

گور پس از تماشای شکست یک خدا در نبرد با خدایی دیگر، شمشیر این خدای شکست خورده را از چنگش درآورد. این شمشیر نکروسورد تماماً سیاه نام داشت و توانایی‌ها و قدرت‌های زیادی به این موجود فضایی اعطا کرد. از بین این توانایی‌ها می‌توان به جاودانی، قابلیت پرواز، قدرت، سرعت، دوام و التیام فرا انسانی اشاره کرد.

چه کسی نقش گور قصاب خدایان را در دنیای سینمایی مارول بازی می‌کند؟

کریستین بیل ایفاگر نقش گور سلاخ خدایان در فیلم Thor: Love and Thunder تایکا وایتیتی به عنوان بخشی از دنیای سینمایی مارول است.

IGN

نظر شما