شناسهٔ خبر: 54971979 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

نماینده مجلس:

باید با سیگنال فروشان بورس برخورد و خلأهای قانونی رفع شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سیگنال فروشی برخی شبکه‌های مجازی و انتقال اطلاعات نهانی گفت: سازمان بورس باید با متخلفان این حوزه برخورد و مجلس خلأهای قانونی را برطرف کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اصغر سلیمی درخصوص نحوه برخورد با تخلفات حوزه بورس به ایرنا گفت: برخی شبکه‌های مجازی در قالب مشاوران  اقدام به سیگنال فروشی می‌کنند. متولیان و مدیران این نهادها مشخص نیستند و به هیچ ارگانی هم پاسخ گو نیستند. باید قوانین و مقررات تحت نظارت سازمان بورس به نحو مطلوب اجرا شود و خلاء قانونی در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی افزود: استفاده و انتقال اطلاعات نهانی در بازار سرمایه از دیگر تخلفات حوزه بورس است. سوء استفاده کنندگان از اطلاعات نهانی بزرگترین آسیب را به بازار سرمایه وارد می‌کنند. سودها را عده خاص بدست می‌آورند و طرف مقابل مردم عادی هم در ضرر و زیان قرار می‌گیرند.

این نماینده مجلس ادامه داد: بازار سرمایه موقعیت ویژه‌ای در تامین منابع مالی صنعت و تولید دارد. سوء استفاده کنندگان از اطلاعات نهانی توسعه اقتصادی را با مشکل مواجه خواهند کرد و سرمایه گذاران این حوزه هم شانس کمتری در سود سرمایه دارند و این باعث می شود اعتماد به بازار کاهش یابد. سازمان بورس باید قدرت کافی برای برخورد با متخلفین این حوزه داشته باشد و بتواند با اقدام سریع با این جرائم برخورد کند.

به گفته سلیمی، مشکلات و موانع حوزه بورس بارها در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی شده است و این کمیسیون از هر اقدامی برای توسعه و رشد اقتصادی حمایت و با سازمان ها و نهادهای اقتصادی همکاری می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما