شناسهٔ خبر: 54971761 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

زیست عفیفانه عموم جامعه را دربر گیرد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: ضروری است زیست عفیفانه در جامعه به خوبی ترویج شود تا شامل حال عموم مردم شود.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «محمد رعیت» در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در این بخش، اظهار کرد: زیست عفیفانه مختص زنان نبوده؛ بلکه مردان جامعه نیز عفیف باشند تا زنان باعفت و پاکدامنی داشته باشیم.

به گفته وی؛ در راستای افزایش توجه عموم جامعه به اهمیت موضوع عفاف و حجاب باید راهکارهای عملی و اصلاح برخی از رفتارهای مغایر عفت عمومی انجام شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تشریح برنامه های فرهنگی، هنری و قرآنی دهه امامت و ولایت در استان، تصریح کرد: در این ایام بیش از 45 برنامه فرهنگی، هنری و قرآنی در جای جای استان برگزار می شود.

وی، افزود: برنامه های شادمانه در روزهای 27 و 28 تیر ماه به صورت متمرکز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به صورت رایگان و بخشی نیز با بلیط فروشی برای مردم اجرا می شود.

به گفته وی؛ تکریم خانواده شهداء و ایثارگران با اولویت خانواده سادات، اجرای موسیقی مقامی، شعرخوانی، کنسرت، کمدی، نقالی، تئاتر خیابانی، نمایشگاه آثار تجسمی، کارگاه های آموزشی و کاروان مناسبتی نوازندگی دف توسط گروه های فاخر استان از جمله این برنامه ها است.

رعیت، تولید یک اثر فاخر هنری را نیازمند دانش، عقبه فکری، مطالعه و زمان لازم دانست و گفت: برخورداری از کیفیت لازم برای یک اثر هنری جهت جذب حداکثری مخاطب خیلی موثر است.

وی، ادامه داد: با توجه به اینکه اقتصاد فرهنگ و هنر در جامعه مظلوم واقع شده است، حمایت از آثار فاخر یکی از اهداف برنامه های این ایام است تا این بخش با کمک مردم و علاقمندان رشد یافته و در جامعه عمق یابد.

به گفته وی؛ این ایام وحدت بخش، فرصتی مناسب جهت پیوند دادن قلوب مسلمانان به همدیگر است.

انتهای پیام/

نظر شما