شناسهٔ خبر: 51493600 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

ضرب و شتم و خلع حجاب اسرای زن فلسطینی در زندان‌های اسرائیل

انجمن اسرای فلسطین، از آزار و خلع حجاب اسرای زن در زندان «الدامون» رژیم صهیونیستی خبرداد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، انجمن اسرای فلسطین، با صدور بیانیه‌ای اداره زندان «الدامون» اسرائیل را به آزار و ضرب و شتم اسرای زن فلسطینی متهم کرد.

در این بیانیه آمده است: برخی از این اسرا به شدت مجروح شده‌ و سه نفر از آنها به نام‌های شروق دويات، ومرح باكير، منى قعدان به زندان انفرادی منتقل شده‌اند.

اسرای فلسطینی نیز با کوبیدن به درب‌ها، بازگرداندن وعده‌های غذایی و مخالفت با قوانین زندان اعتراض خود به این آزارها را اعلام کرده‌اند.

انجمن اسرای فلسطین همچنین از قطع برق و خلع حجاب برخی اسرا خبرداد و تاکیدکرد: یکی از این اسرا در عملیات سرکوب هوشیاری خود را از دست داده است و اداره زندان اسرا را به انتشار گاز در سلول‌های زندان تهدید کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: عملیات آزار اسرای زن فلسطینی پس از مخالفت آنها با اقدامات جدید اداره زندان درباره آنها آغاز شده است.

این انجمن همچنین از انجام مجازات‌های جمعی در این زندان مانند محروم شدن از فروشگاه زندان، ممنوعیت دیدار با خانواده‌ها و اعمال جرایم مالی خبرداد.

انجمن اسرای فلسطینی اداره زندان‌های رژیم اشغالگر را مسئول سرنوشت این اسرا خواند و از همه موسسات بین‌المللی و صلیب سرخ خواست به سرعت وارد عمل شده و از سرنوشت اسرایی که به زندان‌های انفرادی منتقل شده‌اند، آگاه شوند.

این درحالی است که جنبش حماس روز شنبه اعلام کرد، آزار اسرای زن فلسطینی در زندان‌های اسرائیل، گذشتن از خط قرمزها به شمار رفته و بی‌پاسخ نمی‌ماند.

براساس آمار ارائه شده توسط انجمن اسرای فلسطینی تا پایان ماه نوامبر گذشته 32 اسیر زن در زندان دامون بازداشت بوده اند.

 

نظر شما