شناسهٔ خبر: 54967416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نخستین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی در دانشگاه قم برگزار می شود

معاون پژوهشی دانشگاه قم از برگزاری نخستین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی در راستای ترویج گفتمان زیست بوم ملی اشتغال کشور ویژه دانشجویان، طلاب، فارغ التحصیلان مستعد در تولید فناوری اجتماعی حوزه اشتغال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام و المسلمین سعید فراهانی فرد امروز در نشست خبری اولین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی در دانشگاه قم اظهار داشت: این رویداد اولین حرکت ملی هجرت از سراسر کشور به شهر قم به عنوان مهد علم و تمدن است و افراد علاوه بر اینکه مهارت هایی را در یک هفته مرور می کنند با فرهنگ زیارت و شهر قم آشنا می شوند.

 


معاون پژوهشی دانشگاه قم افزود: فرمایش رهبری در سالهای قبل پیرامون شعارهای اقتصادی در جهت افزایش تولید ملی و اشتغال است و امسال شعار تولید دانش بنیان و اشتغال را مورد تاکید قرار دادند، بر این اساس دانشگاه قم طبق وظیفه و دغدغه ای که احساس می کرد از روزهای نخستین سال برای محقق ساختن رهنمون های رهبری فعالیت های مختلفی را در حوزه های مختلف انجام داده است.

 


وی تصریح کرد: رهبری فرمودند اگر کسی بتواند زمینه کارآفرینی را فراهم کند یک عبادت انجام داده است، در این مسیر همه مسئولان سهیم هستند.

 


حجت الاسلام و المسلمین فراهانی فرد بیان کرد: در جهت برگزاری نخستین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی، جلسات متعددی با وزارت علوم و تعاون و کار و امور اجتماعی برگزار کردیم و یک حرکت ملی و عظیمی را که به نوعی الگو برداری از راهیان نوراست داشته ایم و امیدواریم این حرکت تداوم داشته باشد.

 


وی با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت مردم و جوانان، لازمه توسعه اشتغال آفرینی است عنوان کرد: این رویداد ملی برای نخستین بار از تاریخ 28یرماه لغایت 3مردادماه در دانشگاه قم با ظرفیت حدود 600 نفر برگزار می شود.

 


معاون پژوهشی دانشگاه قم خاطرنشان کرد: این رویداد در راستای توجه ویژه به مقوله اشتغال زایی با رویکرد اقتصاد دانش بنیان و توسعه شرکت های دانش بنیان است و انشالله شاهد افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه قم باشیم.

 


وی تصریح کرد:بعد از شهر قم، در مشهد و شیراز به عنوان شهرهای مهمی که مرکز ثقل زیارت در کشور هستند نیز این رویداد برگزار می شود.

 


حجت الاسلام و المسلمین فراهانی فرد گفت: برگزاری این رویداد به نوعی از طرح راهیان نور و پیاده روی عظیم اربعین، الگوگیری شده است، چرا که کسانی که از سراسر کشور در دانشگاه قم در قالب این رویداد حاضر می شوند، عملاً در یک فضای معنوی قرار می گیرند.

 


وی افزود: در واقع علاوه بر رویکردهای علمی و مهارتی، رویکرد فرهنگی و معنوی نیز در این باره به شدت مورد توجه است، در این راستا ایجاد اشتغال و کارآفرینی برگرفته از فرهنگ دینی ماست و برآنیم در پایان این رویداد، از ظرفیت نهادها و سازمان ها در جهت کارآفرینی بهره بگیریم.

 


در این جلسه حسین سلطان پور مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه قم نیز با تاکید بر جایگاه رسانه در معرفی الگوی اقتصاد اسلامی بیان کرد: از جمله مطالبات رهبری استفاده از توان و قابلیت های جوانان در مسیر رشد و شکوفایی اقتصادی کشور است.

 


وی عنوان کرد:الگوی اقتصاد اسلامی و کاربردی مورد نظر است و هدف از رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی، بهره گیری از ظرفیت مردم و جوانان به شمار می رود.

 


همچنین حمیدرضا مقصودی دبیر اولین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی با اشاره به حضور برادران در اولین رویداد و سپس دعوت از بانوان و خانواده برای دوره های بعدی خاطرنشان کرد: شهر مقدس قم از دیرباز منشأ و الهام بخش ایجاد تغییرات و تحولات مهم بوده است و این نقطه عطفی برای این رویداد ملی به شمار می رود.

 


وی گفت: اقتصاد دولتی و یا خصوصی نمی تواند بسیاری از نیازها را تامین کند و اقتصاد مردمی بسیار اثر بخش است زیرا توده های مردم، خود فناوری اجتماعی هستند که زمینه ساز و بانی تحولات بسیار گسترده و متنوع به شمار می روند.


عضو هیئت علمی دانشگاه قم بیان کرد: برای تحقق وعده های اشتغال باید با تکیه بر ظرفیت جوانان و مردم حرکت کرد همان طور که بزرگترین جنبش های اقتصادی جهان با تکیه بر مردم شکل گرفته است.
وی اظهار داشت: در عرصه اشتغال آفرینی با محوریت اقتصاد دانش بنیان هر یک از اقشار و اصناف و تولیدکننده ها و مصرف کننده ها، نقش قابل توجهی ایفا می کنند.


مقصودی خاطرنشان کرد: در این دوره پیش بینی می کنیم تا پایان سال 15 هزار شغل ایجاد شود و افرادی که این دوره را با موفقیت بگذرانند می توانند با دریافت حمایت های مالی و تسهیل گری شغل ایجاد کنند.

پایان پیام/78

نظر شما