شناسهٔ خبر: 54961133 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

بارندگی های سرباز خسارت چندانی نداشت/ 3 مسیر روستایی سرباز با آغاز هفته دولت به بهره برداری می‌رسد

فرماندار سرباز گفت: خوشبختانه سیل دو روز اخیر شهرستان سرباز خسارت جانی و مالی چندانی برای مردم نداشت و تنها سبب تخریب برخی از راه‌های روستایی شده است.

صاحب‌خبر -

فرامرز دانش در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: هر زمان که بارندگی در شهرستان سرباز اتفاق می افتد، با توجه به این که منطقه کوهستانی است و مسیر سیلاب مشخص است، آب باران راه خود را پیدا می کند و در نهایت سیل خسارت چندانی به جان و مال مردم وارد نمی‌کند. اما راه‌های روستایی تخریب می‌شود و از آنجایی که برخی از راه‌های روستایی آسفالت نیستند، بارندگی سبب انسداد راه‌های روستایی و ایجاد سیل و روان آب می‌شود.

وی گفت: در حاضر در بخش نسکند اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرباز در حال بازگشایی مسیرها است و مشکل خاصی در سرباز پس از بارندگی نداشته‌ایم و تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله هلال احمر، بنیاد مسکن، اداره برق و .‌‌.. به حالت آماده باش درآمده‌اند و به محض اعلام مردم در خصوص آبگرفتگی و یا تخریب منازل که تاکنون موردی مشاهده نشده، بنیاد مسکن وارد عمل می‌شود و کمک‌های اولیه از جمله چادر و سایر امکانات زندگی برای این افراد فراهم می‌شود و بنیاد مسکن هم برای ایجاد فضای اسکان سیل زدگان کارهای لازم را انجام خواهد داد.

دانش عنوان کرد: خوشبختانه این سیل خسارت جانی و مالی به‌صورت جدی نداشته و اگر هم تخریبی اتفاق افتاده باشد بنیاد مسکن پس از بررسی‌های لازم، پیگیری انجام می‌شود و خوشبختانه ما گزارش خرابی و یا جانباختن بر اثر سیل اخیر سرباز نداشته‌ایم.

فرماندار سرباز عنوان کرد: 5 مسیر روستایی شهرستان سرباز که بر اثر بارندگی شدید صعب العبور شده‌اند با استفاده از ماشین آلات مورد نیاز در حال بازگشایی هستند.

وی گفت: بر اساس نقشه‌های هوایی، سامانه بارشی از روز دوشنبه وارد سرباز شده و چهارشنبه از استان خارج می‌شود.

وی در ادامه گفت: از آنجایی که شهرستان سرباز بیشترین میزان اعتبارات راه سازی در استان را دارد، 120 میلیارد تومان اعتبار مصوب داشتیم که چیزی حدود 70 میلیارد تومان تخصیص یافته و راه سازی مسیرها را انجام می‌دهیم.

فرماندار سرباز عنوان کرد: از آن جایی که سرباز بیشترین راه روستایی را امسال به خودش اختصاص داده حمایت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را  در خصوص تامین ماشین آلات سنگین از جمله بولدوزر و گریدر نیاز داریم و از آنجایی که 70 درصد راه های این شهرستان خاکی هستند با تامین این دستگاه‌ها، کمک بزرگی به حوزه راه سازی و بازگشایی راه‌های سرباز در زمان بحران می‌شود.

وی افزود: 3 مسیر از 5 مسیر در حال ساخت در سرباز، تا فرا رسیدن هفته دولت به بهره برداری و دو مسیر  دیگر هم تا پایان سال مالی به پایان می‌رسد.

نظر شما