شناسهٔ خبر: 54958200 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی لرستان:

نظارت دامپزشکی لرستان بر نحوه ذبح دام در عید قربان

زبردست گفت: همزمان با عید سعید قربان ۲۷اکیپ ثابت و سیار از کارشناسان دامپزشکی لرستان بر نحوه ذبح دام نظارت می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «مصطفی زبردست»  امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برای حفظ سلامت شهروندان در روز عید قربان،‌ کلیه کشتارگاهها و میادین عرضه دام زنده در استان باز بوده و نظارت و ارزیابی از این مراکز انجام می شود.

 

وی افزود: عملیات نظارت شرعی و بهداشتی توسط ۲۷ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در استان لرستان متشکل از ۱۸ نفر دکتر دامپزشک، ۳۴ نفر کارشناس دامپزشکی و ۱۲  نفر ناظر شرعی انجام خواهد شد.

 

مدیرکل دامپزشکی لرستان ادامه داد: طرح نظارت شرعی و بهداشتی ویژه عید سعید قربان به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های و نظارت بر نحوه ذبح دام اجرایی می شود.

 

وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت کنونی شیوع جهانی و کشوری بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و مخاطرات بهداشتی این بیماری برای سلامت جوامع انسانی، ازتمام هم استانی ها درخواست می شود از کشتار دام در منازل و مبادی ورودی شهرها اجتناب نموده، دامهای قربانی خود را از میادین مجاز عرضه دام خریداری و در کشتارگاههای تحت نظارت شرعی وبهداشتی دامپزشکی کشتار نمایند.

 

زبردست در خصوص موارد بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کشور عنوان کرد: متاسفانه تاکنون ۳۵ مورد ابتلا به این بیماری و فوت سه نفر از هموطنان گزارش شده اما خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته ازقبیل سم پاشی جایگاه دام ورعایت پروسه پیش سرد در اکثر کشتارگاههای دام استان، موردی ازاین بیماری گزارش نشده است.

 

مدیرکل دامپزشکی لرستان اظهار کرد: در روز عید سعید قربان تمام کشتارگاههای دام و میادین عرضه دام زنده در سطح استان باز بوده و عملیات نظارت شرعی و بهداشتی برذبح دامهای قربانی صورت خواهد گرفت.

پایان پیام/599

نظر شما