شناسهٔ خبر: 54955765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی و مواج شدن دریا

موج نیوز

براساس تحلیل نقشه های هواشناسی هرمزگان، در مناطق دریایی تنگه هرمز و دریای عمان در ساعات صبحگاهی وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بنابراعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، امروز ناپایداری های جوی و دریایی قابل ملاحظه ای در استان  هرمزگان مورد انتظار است.
اداره کل هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: در جزایر خلیج فارس، به ویژه جزایر غربی، در ساعات بعد ازظهر و شب با افزایش ابر، احتمال رگبار پراکنده ی باران و رعد وبرق و افزایش لحظه ای سرعت وزش باد پیش بینی می شود.
به گفته اداره کل هواشناسی هرمزگان، آسمان استان ابری، طی ساعات صبحگاهی در برخی نقاط با بارش پراکنده باران و در ساعات عصرگاهی و اوایل شب با تشدید بارش در غالب ارتفاعات استان، به ویژه ارتفاعات غربی پیش بینی می شود و طی ساعاتی رگبار قابل توجه باران و رعد وبرق، وقوع تگرگ و تند باد لحظه ای مورد انتظار است.
باتوجه به صدور هشدار هواشناسی هرمزگان، سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی در مناطق شرقی ،شمالی و غربی استان مورد انتظار خواهد بود و در منطقه  زلزله زده سایه خوش، در ساعات بعدازظهر افزایش ابر با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و افزایش سرعت وزش باد  پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید:
تداوم ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان

گفتنی است به لحاظ دمایی، تغییرات قابل توجهی نخواهیم داشت و این شرایط جوی و دریایی تا روز جمعه (۱۷ تیر ) در استان هرمزگان تداوم خواهد داشت و تقویت بارش های رگباری مورد انتظار است.
توصیه های اداره کل هواشناسی هرمزگان، با توجه به مواج بودن دریا، از تردد شناورهای سبک خودداری شود و تمهیدات لازم، به ویژه در دریای عمان و تنگه هرمز صورت پذیرد و همچنین با توجه به وقوع بارش های رگباری و احتمال وقوع سیلاب، از تردد در حاشیه ی رودخانه های فصلی و صعود به مناطق مرتفع خودداری شود.

نظر شما