شناسهٔ خبر: 54951255 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شاهین ترکمن در نشست رونمایی کتاب هنری و نمایشگاه مروری بر آثار صادق تبریزی در گالری سهراب مطرح کرد:

ریتم خط های مینمال شده استاد صادق تبریزی مدرن و نگاه او به آینده است

کیوریتور نمایشگاه مروری بر آثار صادق تبریزی گفت: ریتم خط های مینمال شده بخشی از آثار استاد صادق تبریزی است که مینمال و مدرن هستند و نگاه او به آینده است.

صاحب‌خبر -

 

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان ،  نشست  رونمایی از کتاب هنری(Art Book) زنده یاد استاد صادق تبریزی به همراه نمایشگاه آثار کمتر دیده شده این هنرمند ظهر امروز سه شنبه 14 تیر  با حضور شاهین ترکمن،کیوریتور نمایشگاه، مهرداد فلاح، نماینده خانواده تبریزی و مازیار مصوّر رحمانی،ناشر کتاب استاد تبریزی در نگارخانه سهراب برگزار شد.

در این نشست «شاهین ترکمن»، کیوریتور نمایشگاه مروری بر آثار صادق تبریزی گفت: ما در گالری سهراب دو نمایشگاه از آثار استاد صادق تبریزی برپا کردیم یکی در سال 1395 که استاد زنده بودند این نمایشگاه مروری بر آثار استاد در دوره های مختلف بود؛ در 2 سال گذشته که کتاب مسیر خود را طی کرد که رونمایی اتفاق بیفتد می خواستیم نمایشگاهی از آثار استاد برپا کنیم که مجموعه ای از دوره های استاد باشد ؛ در واقع در این نمایشگاه سعی شد آثاری از دوره های مختفل استاد باشد و در همین راستا آثار جمع آوری شد .

شاهین ترکمن درباره کیوریتوری نمایشگاه مروری بر آثار صادق تبریزی اظهار کرد: آنچه در این نمایشگاه رعایت می شود دوره های مختلف استاد است که در چیدمان این آثار در نمایشگاه مشخص است.

وی افزود: آثار ارائه شده در نمایشگاه مروری بر آثار صادق تبریزی برای نمایش است و فروشی نیستند.

کیوریتوری نمایشگاه مروری بر آثار صادق تبریزی تعدادی آثار بی نظیری از استاد در این نمایشگاه وجود دارد که در حد کارهای موزه ای است،  ریتم خط ها از گذشته استاد کار کردند ریتم خط های بزرگ اجرا شدند که در این حوزه کمتر دیده شده است؛ در واقع ریتم خط های مینمال شده بخشی از آثار استاد صادق تبریزی است که مینمال و مدرن هستند و نگاه او به آینده است.

وی اظهار کرد: در کاتالوگ نمایشگاه مروری بر آثار صادق تبریزی دو نگاه به آثار استاد شده است یکی آن کسی که ساختار هنر شرق را حفظ کرده و مدرنش کرده است و دیگری شور و هیجان و حرکت پر انرژی وجود دارد که یه جور اکتشاف جدید از این اتفاق است که در ریتم خط ها دیده می شود .

 

شاهین ترکمن  درباره کتاب هنری استاد صادق تبریزی گفت:  در ارتباط با این کتاب باید گفت ما یک تصویری از کتاب داریم  که اگر با ساختار آن به این نگاه شود درباره این کم لطفی کرده ایم؛ در واقع این کتاب یک اثر هنری است .

وی افزود: نمایشگاه مروری بر آثار صادق تبریزی روز جمعه 17 تیرماه با نمایش 35 اثر  از این هنرمند فقید با رونمایی کتاب هنری استاد تبریزی  در گالر ی سهراب افتتاح می شود .

پایان پیام/32

نظر شما