شناسهٔ خبر: 54950054 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس پلیس راهور گیلان خبر داد

اجرای طرح «موتور یار ترافیک» در گیلان/ مشارکت موتورسواران متخلف برای کنترل ترافیک

محدثه مهدوی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از اجرای طرح «موتور یار» ترافیک با هدف فرهنگ‌سازی و مشارکت موتورسواران متخلف در جریان کنترل ترافیک در گیلان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ امیر طالبی در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: در این طرح فرد متخلف به جای اینکه موتورسیکلت وی به پارکینگ منتقل شود در کنار ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی با لباس «موتوریار» که برای همین منظور طراحی شده، برای ایجاد نظم و روان‌سازی ترافیک در ترددها به ویژه از سوی موتورسیکلت‌سواران به پلیس کمک می‌کند.

وی افزود: در اجرای این طرح پلیس ابزار ترافیکی در اختیار راکب قرار داده و به مدت دو ساعت در محدوده‌ای که تخلف را مرتکب شده در قالب موتوریار ترافیک کنار پلیس مانع تخلفات موتورسواران دیگر می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان اضافه کرد: اجرای طرح «موتوریار» مربوط به تخلفات ترافیکی از جمله عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راکب موتورسیکلت، عبور از چراغ قرمز، حرکت در خلاف جهت و تردد موتورسیکلت در خط ویژه، حرکت در پیاده رو، اجرای حرکات نمایشی، ایجاد صدای ناهنجار و داشتن پلاک مخدوش است.

این مقام انتظامی گفت: با اجرای طرح «موتوریار» توسط پلیس راهنمایی و رانندگی ضمن آموزش به راکبان خاطی، هزینه‌های توقیف و ارجاع به پارکینگ و میزان تخلف و تصادفات ناشی از  موتورسیکلت‌سواران کاهش یافته و رفتارهای ترافیکی آنها ارتقاء می‌یابد.

سرهنگ طالبی با بیان اینکه ارتقاء فرهنگ ترافیک کم هزینه‌ترین راهکار برای کاهش تصادفات است ابراز امیدواری کرد که طرح «موتوریار» با هدف فرهنگ‌سازی و مشارکت موتورسواران متخلف در جریان کنترل ترافیک در سراسر کشور در حال اجرا است، اثرگذار بوده و در کاهش سوانح رانندگی کارساز باشد.

انتهای پیام

نظر شما