شناسهٔ خبر: 54949562 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ضرغامی:

گردشگری باید آسان شود

وزیر صنایع دستی و گردشگری گفت: گردشگری باید آسان شود و در دسترس قرار گیرد، زیرا حق همه مردم است.

صاحب‌خبر -

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گردشگری مانند بیماری است که اگر حالش خوب شود حال همه حوزه‌ها را خوب می‌کند و کمبود‌ها و مسائل بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را حل می‌کند.  

به گفته سید عزت‌الله ضرغامی، در حوزه فضای مجازی دچار عقب‌ماندگی هستیم، اصولا فضای مجازی و فعالیت استارتاپ‌ها به رسمیت شناخته نشده است، و اگر درست اقدام می‌کردیم دچار عقب ماندگی نبودیم.

او می‌گوید: باید در کنار هم عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم گام اول هم دور ریختن ساختار‌ها و رویکرد‌های کهنه است و در همین زمینه پلتفرم «بزنیم بریم» رونمایی شد.

مشکل سفر زمینی به ازبکستان، تاجیکستان حل می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین گفت: سفر ارزان داخلی و خارجی راهبرد اصلی وزارت میراث فرهنگی است؛ البته سفر ارزان برای گردشگران خارجی به ایران را هم مد نظر داریم.

به گفته ضرغامی، به زودی سفر زمینی ارزان به تاشکند، مرو، سمرقند، بخارا و دوشنبه ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان برای مردم ایجاد خواهد شد. جاذبه‌های این شهر‌ها به جهان اسلام و منطقه فارسی زبان تعلق دارد. البته مشکلات روادید و حمل و نقل وجود دارد که باید حل شود.  

او گفت: پیگیر برقراری سفر‌های ارزان زمینی بین ایران و عراق نیز هستیم چراکه عراق، ظرفیت اول گردشگری ما است، برقراری سفر ارزان بین تمام کشور‌های همسایه به اقداماتی نیاز دارد.

نظر شما