شناسهٔ خبر: 54948086 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

از اجرای "توران دخت" تا نشست فعالان سینمای کودک و نوجوان در موزه سینما

اجرای نمایش "توران دخت" از 19 تیر ماه، موزه سینما میزبان فعالان سینمای کودک و نوجوان می‌شود، انتشار 10 فیلم _ تئاتر و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

صاحب‌خبر -

نمایش " توران‌دخت " کاری مشترک از نسیم ادبی و ندا شاهرخی از ۱۹ تیر ساعت ۲۱ در سالن شماره یک سپند روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نمایش " توران‌دخت "، این ‌نمایش حاصل کارگاه ایده تا اجرای موسسه‌ بین‌المللی فانوس هنر پارس که تلاش داشته تا برای اولین بار این اجرا و متن را در کشور روی صحنه ببرد.
نمایش توراندخت نوشته برتولت برشت یک اثر کمدی است که در گروه تئاتر اجتماعی- سیاسی جای می‌گیرد و در آن به نقد ساختارهای قدرت در امپراتوری چین می‌پردازد. همچون آثار دیگر برشت این اثر هم نگاهی نقادانه و آگاهی بخش به جامعه دارد، چرا که برشت معتقد بود که ضرورت اجرای تئاتر ایجاد آگاهی است. 
در این اثر مانند تمام آثار برتولت برشت موسیقی و آواز جایگاه ویژه‌ای دارد که در اجرای این نمایش‌نامه سعی شده به خوبی پرداخته شود. 
عزیز تبیان ، شکیبا معتضدی، سهراب صمیمی ، رایحه پاشا ، دانیال محمدی ، طناز نشاط، دریا ملکی، صبا خراسانی ،هدیه میری ، پیام میر مصطفی، سجاد طاهری ، شبنم خاتون حسینخانی،مسعود قدیمی، ساغر کیان، النور ترابی بازیگران این اثر هستند.
همچنین محمود حسینی زادمترجم،کاوه عیدی موسیقی، موسسه بین المللی فانوس هنر پارس تهیه کننده، صدف محسنی طراح حرکت، سجاد طاهری، رسول محمدی دستیار کارگردان، شبنم‌خاتون حسینخانی گریم، النور ترابی منشی صحنه، کاوه عیدی و النور ترابی نوازندگان، نعیمه شاهرخی  اجرای لباس، مونا مقدم عکاس ویدئو آرتیست، مشاور رسانه ای زهرا سیف اله آهی و مهدی سربازی روابط عمومی این نمایش را بر عهده دارد. 
نمایش  " توران‌دخت " از  ۱۹ تیر ساعت ۲۱ به مدت ۷۵ دقیقه در سالن شماره یک تماشاخانه سپند اجرا می شود و علاقمندان جهت خرید بلیت از سایت تیوال و یا به صورت حضوری از گیشه تماشاخانه سپهند خریداری کنند.
 

موزه سینما میزبان فعالان حوزه کودک و نوجوان می‌شود/ صدرعاملی، نیکخواه آزاد،شیخ طادی

فعالان حوزه کودک و نوجوان در موزه سینما گرد هم می‌آیند.
به گزارش روابط عمومی موزه سینما، نشست فعالین حوزه کودک و نوجوان با موضوع کنشگری فعالان این حوزه و تدوین نظام نامه تولید و مصرف رسانه‌ای جمعی (فیلم و انیمیشن) به میزبانی موزه سینما برگزار خواهد شد. 
این نشست روز چهارشنبه ۱۵ تیرماه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در سالن سینماتوگراف موزه سینمای ایران برگزار می‌شود.
در این نشست افرادی همچون رسول صدرعاملی، پرویز شیخ طادی، وحید نیکخواه آزاد و تعدادی از فعالان حوزه کودک و نوجوان در سایر حوزه‌ها سخنرانی خواهند کرد.

انتشار 10 فیلم تئاتر 

مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از روز ۱۸ تیر به مناسبت اعیاد مبارک قربان و غدیر خم، ۱۰ فیلم تئاتر را در پایگاه اینترنتی خود به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم‌زمان با فرا رسیدن عید مبارک و فرخنده قربان، ۱۰ نمایش «مهمان غار، قصه‌های سفر پرماجرای کشتی نوح، هفت‌خوان کودکان، مبارک و قالیچه پرنده، گرگ‌نامه، گنجشکک اشی‌مشی، راز گنجور، دینگ دینگ دنگ، آرزوهای یک موش کور و آی‌تک» تا عید غدیر خم، در قالب طرح «نمایش‌نما» عید ولایت اکران می‌شود.

بر اساس این خبر، مخاطبان کودک و نوجوان و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز یک نمایش را به صورت رایگان در پایگاه اینترنتی کانون به نشانیwww.cinema.kpf.ir  صفحه نمایش‌نما تماشا کنند.

نمایش «مهمان غار» به کارگردانی علی‌اکبر حلیمی، «قصه‌های سفر پرماجرای کشتی نوح» به کارگردانی مریم معترف، «هفت‌خوان کودکان» به کارگردانی حسین مزینانی، «مبارک و قالیچه پرنده» به کارگردانی حامد زحمتکش، «گرگ نامه» به کارگردانی یاسر هاشم‌زاده، «گنجشکک اشی‌مشی» به کارگردانی حسن دادشکر، «راز گنجور» به کارگردانی هانی حسینی و مرضیه نادری و «دینگ دینگ دنگ» به کارگردانی فاطمه خدا بنده‌لو، «آرزوهای یک موش کور» به کارگردانی وحید نفر و نمایش «آی تک» به کارگردانی فاطمه برمال، به ترتیب از روز ۱۸ تا ۲۷ تیر ۱۴۰۱ اکران می‌شوند.

یادآوری می‌شود در طرح نمایش‌نما که از روز ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ آغاز شد تاکنون بیش از ۷۰ عنوان فیلم نمایش‌های کانون پرورش فکری به تدریج و در مناسبت‌های مختلف در یکی از سایت‌های فروش بلیت تئاتر بارگذاری و امکان تماشای آن در زمان‌های اعلام شده برای مخاطبان فراهم شد.

آخرین مصاحبه منتشر نشده فرشته طائرپور در قسمت پایانی «اقتباس در سینما» تماشایی می‌شود

قسمت هشتم و پایانی مجموعه مستند «اقتباس در سینما» به کارگردانی مجتبی سعادت و تهیه‌کنندگی راما نامی با مصاحبه‌ای از زنده یاد فرشته طائرپور در پلتفرم هاشور اکران می‌شود.

مجموعه مستند «اقتباس در سینما» به کارگردانی مجتبی سعادت و تهیه‌کنندگی راما نامی که در هشت قسمت تهیه شده بود، از چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه در پلتفرم هاشور در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت و قسمت هشتم این مجموعه مستند نیز از فردا چهارشنبه ۱۵ تیرماه به اکران می‌رسد.

راما نامی تهیه‌کننده این اثر تاکنون در آثار کوتاهی همچون «بنفش» و «لاشخور» به‌عنوان کارگردان و در فیلم‌ کوتاه «خوف» به کارگردانی معبود خدابخشی و تاک‌شوی «مولن روژ» اثر خسرو نقیبی به‌عنوان تهیه‌کننده حضور داشته است. او همچنین در کنار سینما، کار خوانندگی را هم به‌صورت حرفه‌ای ادامه می‌دهد.

مجموعه مستند «اقتباس در سینما» به صورت گفتگومحور پیش می‌رود و پایان هر قسمت یک فیلم اقتباسی را به عنوان پرونده ویژه مورد بررسی قرار می‌دهد.

در قسمت هفتم‌ این مستند جهانگیر کوثری، هارون یشایاهی، جمال ساداتیان و زنده یاد فرشته طائرپور درباره نقش تهیه‌کننده در جریان سینمای اقتباسی صحبت می‌کنند و در بخش دیگر علی نصیریان و بهزاد فراهانی درباره تئاتر و اقتباس در آن به گفتگو می‌نشینند.

در بخش پرونده ویژه این مجموعه مستند نیز فیلم «غزل» به کارگردانی مسعود کیمیایی با حضور جواد طوسی بررسی می‌شود.

عوامل «اقتباس در سینما» عبارتند از طراح و کارگردان: مجتبی سعادت، تهیه‌کننده: راما نامی، مشاور و برنامه ریز: حسین خلج، دستیار کارگردان: مسعود رضایی فخر، تصویر و تدوین: مجتبی سعادت، صدابردار: محمد حسینی، تیتراژ: معید سعادت، مجری طرح: حسین خلج و رها فریدونی، مدیر تولید: منوچهر محمودی، گرافیست و طراح لوگو: افرا شهروزی، روابط عمومی: فروغ گشتیل.

پوستر فیلم کوتاه «راز یک هوس» رونمایی شد

پوستر فیلم کوتاه «راز یک هوس» که در آستانه حضور در فستیوال‌های بین المللی است، رونمایی شد.

فیلم کوتاه «راز یک هوس» جدیدترین ساخته یاسر فقیهی آماده نمایش شده است.

از اجرای "توران دخت" تا نشست فعالان سینمای کودک و نوجوان در موزه سینما

«راز یک هوس» با قصه‌ای در هم تنیده در دل فضای شهری، داستان یک جوان عاشق و زنی بیوه را روایت می کند. 
یاسر فقیهی درخصوص اینکه معمولا از چهره‌های جدید در آثار خود استفاده می کند، گفت: در فیلمهایی که می خواهیم واقعیت موضوعی را نشان دهیم که مخاطب بتواند در زمان تماشا با بازیگر همزاد پنداری کند، بازیگر شناخته شده برای مردم فرمی از تداعی نقشهای دیگرش درذهن مخاطب شکل می دهد که این امر منجر به دوری مخاطب از قصه اصلی می‌شود.
وی افزود: بنده به شخصه مخالفم که کارگردانان در فیلم کوتاه خود از بازیگران شناخته شده استفاده نمایند چرا که این امر می تواند بدنه حرفه ای و تجربی فیلم کوتاه را مانند برخی سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی بلند شکننده و آسیب‌پذیر کند. 
فقیهی ادامه داد: در بعضی از مواقع هم می‌توان به فراخور نوع و شکل و محتوای روایت قصه از بازیگران چهره استفاده کرد. از طرفی باید سعی کرد، فضای فیلم کوتاه را از رقابت‌های رایج در سینمای حرفه‌ای دور کنیم تابه بازیگران جدید فرصت دیده شدن داده شود. 
درپایان کارگردان فیلم کوتاه «راز یک هوس» از اکران خصوصی آن در روزهای پیش رو خبر داد. 
بازیگران آن عبارتند از: محمدرضا بهزاد، الهه نقدی، سهم‌الدین دارایی، حامد نوروزی. همچنین عوامل «راز یک هوس» عبارتند از: تهیه‌کننده و کارگردان: یاسر فقیهی، نویسنده: امیرمهدی صادقی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: احسان کارآموز، گروه فیلمبرداری: مهدی حاجیلری، سپهر عباس‌آبادی، مدیر صدابرداری: ایمان ترابی، گریم: وحید جهانبانی، ماهرو قربانی، منشی صحنه: ملیحه منصوریان، صحنه و لباس: مریم شیخی، عکاس: فرانک جامه‌بزرگ، مدیر پشتیبانی تهیه و تولید: سهم‌الدین دارایی، مدیر تولید: حسین کریمی، مدیریت فضای مجازی: ارشیا فقیهی، مدیر روابط عمومی: مریم حضرتی، دستیاران تدارکات: مجتبی محمدبیگی، جواد رحمانی، حمل و نقل: محمود جعفری، اسرافیل ابراهیمی و...

انتهای پیام 

برچسب‌ها:

نظر شما