شناسهٔ خبر: 54943348 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شنا کردن در سد مهاباد ممنوع است

رئیس سد و نیروگاه مهاباد گفت: شنا کردن در سد مهاباد ممنوع بوده و درصورت بروز هرگونه اتفاق شرکت آب منطقه در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد.

صاحب‌خبر -

رحمانی گفت: متاسفانه افراد، مخازن سد‌ها را به حالت استخر مانند در نظر می‌گیرند در صورتی در لایه‌های پایینی نیز مکش وجود دارد و با توجه به اینکه سد مهاباد سدی پویا است در فصل تابستان در اکثر مواقع رها سازی آب داریم و این خطر کشش و غرق شدگی را افزایش می‌دهد.

وی گفت: نوجوانان و جوانان باتوجه به اینکه به صورت کامل با فنون شنا آشنا نیستند و یکسری افراد نارسایی‌های قلبی و عروقی دارند و گاهاً تا میانه‌های سد پیشروی می‌کنند، دچار گرفتگی عضلاتی می‌شوند و خطر غرق شدگی در این افراد دوچندان بیشتر از افراد دیگر خواهد بود.

رئیس سد و نیروگاه مهاباد گفت: امور آب در ۱۷ نقطه سد مهاباد تابلو‌های هشدار دهنده با مضمون "شنا کردن اکیدا ممنوع" نصب کرده و به دفعات متعددی در رسانه‌ها به شهروندان هشدار داده تا از شنا در سد‌ها خودداری کنند که در صورت بروز هرگونه اتفاق، شرکت آب‌منطقه هیچگونه مسئولیتی را قبول نمی‌کند.

رحمانی گفت: باتوجه به اینکه سد مهاباد فاصله بسیار کمی با مناطق مسکونی شهر و روستا‌های اطراف دارد، پیشگیری از ورود افراد به داخل سد دشوار است؛ پس ابتدا انتظار می‌رود که شهروندان در سواحل و کناره‌های سد که عمق آن متغیر نیست اقدام به آب‌تنی کنند و از پیشروی به محدوده‌های عمیق خودداری کنند.

وی گفت: استقرار اکیپ غریق نجات هلال‌احمر همچون سال‌های گذشته می‌تواند تا ۸۰ درصد غرق شدگی در سد مهاباد را کاهش دهد.

نظر شما