شناسهٔ خبر: 54939560 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

3 عامل موثر بر قیمت کامپوزیت ونیر

داشتن لبخندی زیبا زمانی ممکن است که دندان هایی زیبا، سفید و مرتب داشته باشیم اما هرچقدر هم در نگهداری و مراقبت از دندان هایمان کوشا باشیم باز هم آنطور که باید دندان ها سفید نمی‌مانند و به مرور زمان تغییر رنگ می‌دهند.

صاحب‌خبر -

داشتن لبخندی زیبا زمانی ممکن است که دندان هایی زیبا، سفید و مرتب داشته باشیم اما هرچقدر هم در نگهداری و مراقبت از دندان هایمان کوشا باشیم باز هم آنطور که باید دندان ها سفید نمی‌مانند و به مرور زمان تغییر رنگ می‌دهند.

با پیشرفته تر شدن علم دندانپزشکی روش های مدرن و جدیدی برای سفید کردن دندان ها به وجود آمده است که عبارتند از لمینت و کامپوزیت ونیر.

قیمت کامپوزیت ونیر از لمینت کمتر است به همین جهت طرفداران و متقاضیان بیشتری دارد. اما همین قیمت نیز خود وابسته به عواملی است که در ادامه عوامل تأثیر گذار بر هزینه کامپوزیت ونیر را به شما خواهیم گفت.

کامپوزیت ونیر چه نوع کامپوزیتی است

کامپوزیت ونیر و یا ونیر های کامپوزیتی نوعی از کامپوزیت دندان هستند که بیشتر از جنس رزین هستند و بر روی دندان ها قرار می گیرند تا به آنها ظاهر مناسب را بدهند.

نوع دیگری از ونیر کامپوزیت وجود دارند که از جنس سرامیک می باشند و نسبت به ونیری که از جنس رزین هستند هزینه بالا تری دارند.

چه کسانی از کامپوزیت ونیر باید استفاده کنند؟

کامپوزیت ونیر برای افرادی استفاده می شود که فاصله بین دندان هایشان زیاد است و یا بر اثر حادثه قسمتی از دندان های خود را از دست داده اند.

حتی افرادی که دندان های نا مرتبی دارند می توانند از ونیر کامپوزیت استفاده کنند و آنها را زیبا و مرتب نشان دهند.

البته باید توجه داشت که اگر دندان ها بسیار نا مرتب باشند کامپوزیت ونیر توسط دندانپزشک انجام نمی شود و دندان ها باید ارتودنسی شوند.

مورد دیگری که باید به آن دقت شود سلامت ریشه دندان و لثه است که قبل از انجام کامپوزیت ونیر باید ریشه دندان ها از سلامت کافی برخورد باشند و حتی در صورت نیاز ابتدا مشکلات ریشه و لثه بر طرف می شود و بعد از آن کامپوزیت ونیر انجام می شود.

پس افرادی برای انجام کامپوزیت ونیر مناسب هستند که عصب یا همان ریشه دندان و لثه شان سالم باشد و اگر هم مشکلی دارد ابتدا عفونت ریشه را درمان نمایند سپس اقدام به کامپوزیت ونیر نمایند.

11

مزیت های کامپوزیت ونیر

قبل از پرداختن به عوامل موثر بر تعیین قیمت کامپوزیت ونیر بهتر است که برخی از مهم ترین مزیت های این نوع کامپوزیت را با هم بدانیم.

هزینه کمتر

کامپوزیت ونیر نسبت به سایر روش ها مانند لمینت سرامیکی هزینه کمتری دارد و این باعث می شود در شایط اقتصادی کنونی اگر دندان هایتان مشکل خاصی ندارد و فقط به دنبال زیبایی برای لبخند خود هستید استفاده از ونیر بصرفه ترین گزینه است.

مدت زمان کمتر

کامپوزیت ونیر چون نیازی به قالب گیری ندارد تنها در یک جلسه مراجعه به دندانپزشک انجام می شود. اما لمینت و سایر روش ها ممکن است تا بیش از 2 جلسه به طول بیانجامد.

افرادی که به دلیل مشاغل و سایر مشکلات نمی توانند وقت زیادی را به این کار اختصاص دهند، انجام کامپوزیت ونیر بهترین گزینه برایشان است.

سهولت در ترمیم

کامپوزیت ونیر به راحتی قابل ترمیم و در برخی مواقع تعویض است. در روش های دیگر اگر مشکلی برای روکش دندان پیش بیاید چون نیاز به قالب گیری مجدد است، بیمار ممکن است که اذیت شود و مجدد زمان خود را چند جلسه برای قالب گیری بگذارد.

12

عوامل موثر بر هزینه کامپوزیت ونیر

با اینکه کامپوزیت ونیر هزینه کمتری نسبت به لمینت دندان خصوصاً لمینت سرامیکی دارد اما عوامل مختلفی نیز بر روی قیمت آن تأثیر گذار هستند که با دانستن آنها بهتر می‌توانید هزینه انجام و ترمیم دندان های خود را برآورد کنید.

جنس کاپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر در 2 جنس مختلف عرضه می شود که این 2 عبارتند از:

  • رزینی
  • سرامیکی

کامپوزیت ونیر با جنس سرامیکی دارای استحکام و مقاومت بیشتری نسبت به رزین است اما هزینه بیشتری دارد. معمولاً کامپوزیت سرامیک زمانی انجام می‌شود که منافذ دندان با رزین پر شده اند و بعنوان روکشی مقاوم و زیبا روی دندان را کامپوزیت از جنس سرامیک انجام می‌دهند.

میزان سالم بودن ریشه دندان

همانطور که پیش تر گفته شد قبل از انجام کامپوزیت ونیر دندانپزشک وضعیت سلامت دندان ها را چک می کند که ریشه دندان ها و لثه سالم است یا خیر.

اگر ریشه دندان سالم نباشد باید قیمت درمان ریشه دندان را به هزینه انجام کامپوزیت اضافه کنید زیرا تا زمانی که ریشه دندان و لثه سالم و عاری از عفونت نباشد انجام کامپوزیت و حتی لمینت امکان پذیر نخواهد بود.

میزان خرابی یا شکستگی خود دندان

مورد بعدی اوضاع دندان است که تا چه میزان خراب و یا شکسته است. هرچه دندان بیشتر شکسته و خراب باشد میزان استفاده از رزین و وقتی که دندانپزشک برای ترمیم آن می‌گذارد بیشتر خواهد بود، که این کار باعث افزایش قیمت کامپوزیت خواهد شد.

گاهی اوقات نیز میزان شکستگی به گونه‌ای است که دندانپزشک مجبور است منافذ به وجود آمده را با استفاده از رزین پر نماید و روکش را از نوع سرامیکی انجام  دهد که همین کار باعث افزایش قیمت کامپوزیت نسبت به شخصی که دندان هایش دچار شکستگی کمتری است می‌شود.

مناسب ترین دندانپزشکی جهت انجام کامپوزیت ونیر

به تبع مناسب ترین دندانپزشکی برای انجام کامپوزیت و سایر خدمات دهان و دندان، مطبی است که بهترین و کامل ترین خدمات را به همراه قیمت اقتصادی ارائه نماید.

در دندانپزشکی دکتر مژگان آزادخواه کامپوزیت ونیر را در کمترین زمان به همراه بهترین نوع رزین و سرامیک موجود انجام می‌شود و هزینه نهایی پرداختی به دلیل ترمیم درست و روش های مناسب، بسیار اقتصادی تر از سایر مراکز دهان و دندان خواهد شد.

همچنین دکتر آزادخواه ایمپلنت دندان را برای اولین بار در کشور با ضمانت نامه کتبی به مشتریان عزیز برای اطمینان از کار انجام شده ارائه می‌دهند.

در دندانپزشکی دکتر آزادخواه تیم مجرب و دندانپزشکان با سابقه‌ای هستند که پاسخگوی سوالات هموطنان عزیز در خصوص کامپوزیت، ایمپلنت، ارتودنسی و... می‌باشند.

جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت دکتر آزادخواه مراجعه نمایید: www.drmojganazadkhah.com  .

 

نظر شما