شناسهٔ خبر: 54938662 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سپاه اسکان کانکسی زلزله‌زدگان غرب هرمزگان را آغاز کرد/ توجه ویژه پاسداران به بهداشت و درمان مردم زلزله‌زده

قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سرعت در حال اجرای مرحله آواربرداری روستاهای زلزله‌زده هرمزگان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس به نقل از قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رزمندگان و نیروهای جهادی قرارگاه که کار خود را قبل از طلوع آفتاب آغاز می‌کنند تا پاسی از شب در بخش تغذیه و تهیه و توزیع سه وعده غذایی، اسکان موقت، تهیه و توزیع یخ و آب خنک، استخراج اطلاعات و نیازمندی‌ها، بهداشت و درمان، آبرسانی با تانکر و عملیات آواربرداری مشغول خدمت هستند.

سرهنگ اسکندری معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مدینه به شروع اسکان کانکسی اشاره کرد و گفت: در روز نخست بنا به شرایطی که وجود داشت ناگزیر از اسکان زلزله‌زدگان در چادر بودیم و باوجود بهره‌گیری از کولر و وسایل سرمایشی، شدت گرما مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

وی افزود: در زمان حاضر محموله‌های کانکس یکی پس از دیگری به مناطق زلزله‌زده می‌رسد و کار استقرار و تجهیز و اسکان در این کانکس‌ها توسط قرارگاه مدینه در حال انجام است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مدینه خاطرنشان کرد: در 15 روستایی که قرارگاه توفیق خدمتگزاری و مردم‌یاری دارد، بخشی از وسایل سرمایشی و خنک‌کننده زلزله‌زدگان بر اثر ریزش آوار آسیب دیده است که تیمی از عوامل فنی و تعمیرکار را برای تعمیر و بازسازی وسایل آسیب‌دیده تشکیل داده‌ایم.

وی ضمن اشاره به ادامه تکمیل برنامه و نرم‌افزاری که برای استخراج اطلاعات جهت شناسایی نیازمندی‌ها و اولویت‌ها و میزان خسارت‌ها و... تهیه شده است، اضافه کرد: قرارگاه مدینه سپاه ضمن طراحی این نرم‌افزار، 10 تیم را برای این کار تشکیل داده است که همچنان در حال فعالیت هستند.

سرهنگ اسکندری از توزیع 50 دستگاه یخچال و 20 دستگاه کولر اهدایی نیروی دریایی سپاه و خیّرین خبر داد و گفت: بنا داریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیات آواربرداری را به پایان برسانیم.

وی افزود: برای هر روستای آسیب‌دیده از زلزله تیمی تشکیل شده که همه موارد جاری را رصد و پیگیری کرده است و علاوه بر تمرکز بر رسیدگی به مشکلات تغذیه و اسکان و آواربرداری، موضوعاتی چون امنیت و بهداشت و درمان را نیز به‌طور مستمر در دستور کار و فعالیت دارد.

150 چشمه سرویس بهداشتی برای زلزله‌زدگان غرب استان آماده و ارسال شد

فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان از تامین 150 چشمه سرویس بهداشتی برای زلزله‌زدگان غرب استان خبر داد و گفت: سپاه در شرایط فعلی مردم را تنها نگذاشته و تا زمانی که مشکلات مردم رفع نشود در کنار آنها حضور موثر و فعال دارد.

سردار اباذر سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: از لحظات ابتدایی وقوع زلزله مهیب بامداد شنبه در غرب هرمزگان تمام امکانات و ظرفیت‌های امدادی سپاه استان به همراه نیروهای جهادی و بسیجی را به حالت آماده باش در آوردیم. 

وی افزود: در این منطقه گرمای بسیار زیاد هوا را شاهد بودیم و با هم فکری با مسئولان استانی اولویت‌های زلزله‌زدگان احصا و برای حل مشکلات مردم برنامه ریزی شد. 

فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان گفت: از روز نخست نیروهای امدادی و بسیجی در منطقه حاضر شدند و به آواربرداری و نجات جان مردم پرداختند و نیروهای دیگر را نیز برای پخت غذای گرم و تقسیم میان مردم بسیج کردیم. 

وی تصریح کرد: روزانه تعداد پنج هزار پرس غذا در دو نوبت در مناطق زلزله‌زده غرب هرمزگان پخت و در میان تمام روستاهای متاثر از زلزله توزیع می‌شود. 

سالاری یکی از مهم ترین مسائل زلزله‌زدگان را مسئله تامین سرویس بهداشتی و حمام برشمرد و گفت: برای این مشکل نیز برنامه ریزی شد و توانستیم 150 چشمه سرویس بهداشتی آماده و به منطقه منتقل کنیم.

وی با اشاره به تامین یخچال و کولر برای زلزله‌زدگان ادامه داد: با دستور فرمانده کل سپاه تعداد 400 دستگاه کانکس اسکان با سیستم برودتی، تانکرهای آبرسان بیمارستان صحرایی، اورژانس هوایی و دو تخته چادر تجمعی 500متر مربع با سیستم سرمایش نیز برای منطقه در نظر گرفته و ارسال شد. 

فرمانده سپاه استان با تاکید بر اینکه اولویت مهم سپاه کمک به مردم است گفت: سپاه در شرایط فعلی مردم را تنها نمی‌گذارد و تا زمانی که مشکلات مردم رفع نشود در کنار آنها حضور موثر و فعال دارد.

انتهای پیام/+

نظر شما