شناسهٔ خبر: 54938153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خرید تضمینی گندم در سیستان و بلوچستان ۶۴ درصد افزایش داشته است

زاهدان- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان نسبت به سال گذشته ۶۴ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

غلامعلی گنجعلی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با خرید بیش از ۳۳ هزار تن گندم توسط مراکز خرید دولتی و غیردولتی در استان، میزان خرید نسبت به سال زراعی گذشته ۶۴ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: افزایش چشمگیر نرخ خرید تضمینی گندم در ابتدای سالجاری با پوشش هزینه های کشاورزان توسط دولت یکی از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم است که در مسیر خودکفایی تولید گندم محسوب می شود زیرا کاشت گندم را با ویژگی اقتصادی همراه می کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم در سالجاری نسبت به سال زراعی گذشته افزایش بسیار خوبی داشته است، افزود: گندم تولیدی کشاورزان استان با چهار درصد افت مفید و یک درصد غیر مفید هر کیلوگرم به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و مبلغ یک‌هزار تومان نیز به عنوان پاداش به کشاورزان بابت تحویل هر کیلوگرم گندم به دولت یعنی مجموعا مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به حساب کشاورز پرداخت شده است.

وی بیان کرد: خرید گندم تضمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان به روزهای پایانی خود نزدیک شده است.

گنجعلی گفت: خرید گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان از اول فروردین ماه تاکنون نسبت به سال گذشته ۲ برابر رشد داشته است.

وی افزود: تاکنون بابت خرید گندم مبلغ ۳۲۷ میلیارد و ۲۶۳ میلیون و ۵۲۲ هزار و ۶۱۵ تومان بحساب کشاورزان استان واریز و بقیه مبالغ مانده با پیگیری انجام شده در اسرع وقت به حساب کشاورزان واریز می شود.

نظر شما